اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر چهارشنبه

سومین جلسه کلاس‎های‎ آموزشی خبرنگاران گلستان برگزار می‎شود

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان گفت: سومین جلسه دوره‎های جدید کلاس‎های‎ آموزشی برای خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان عصر چهارشنبه 27 شهریورماه برگزار می‎شود.

سومین جلسه کلاس‎های‎ آموزشی خبرنگاران گلستان برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا رجایی امشب در گفت‎وگو با خبرنگاران با اشاره به عنوان‎های این دوره آموزشی اظهار داشت: برنامه این دوره به مدت چهار ساعت با عنوان‎های «کارکرد رسانه در پیشگیری از وقوع جرم‎» و جلسه دوم درس «جریان‎شناسی سیاسی» با حضور اساتید استان برگزار می‎شود و به خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان که در کلاس‎ها شرکت کنند، گواهی آموزشی اعطا خواهد شد.

وی آدرس محل برگزاری این دوره آموزشی را گرگان، سالن جلسات کتابخانه میرفندرسکی جنب فرمانداری گرگان عنوان کرد.

«کارکرد رسانه‎ها در پیشگیری از وقوع جرم‎»  و «جریان‎شناسی سیاسی» عناوین این دوره آموزشی

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان گفت: درس «کارکرد رسانه‎ها در پیشگیری از وقوع جرم‎» از سوی حسین شعبانی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان و درس «جریان‎شناسی سیاسی» نیز از سوی حمیدرضا بهمن‎نژاد از اساتید برجسته علوم سیاسی استان تدریس خواهد شد.

رجایی ادامه داد: کمیته آموزش خانه مطبوعات با همراهی اعضای هیئت مدیره، دوره‎های آموزش خبرنگاران را به صورت هفته‎ای با موضوعات تخصصی خبرنویسی و آشنایی با مسائل و موضوعات مربوط به کار رسانه‎ای در دستور کار خود قرار داده است.

وی اذعان داشت: آشنایی خبرنگاران با موضوعات مرتبط با حوادث و بحران‎های طبیعی، جریان‎شناسی سیاسی، نقش رسانه‎ها در حفاظت محیط زیست، نقش رسانه‎ها در حفظ و حراست از منابع طبیعی، نقش رسانه‎ها برای تحقق حماسه اقتصادی و همچنین نحوه تحقق اقتصاد مقاومتی از موضوعاتی است که به صورت تخصصی و کاربردی در دستور کار کمیته آموزش خانه مطبوعات برای هفته‎های آینده است.

تاکنون 2 جلسه آموزشی برای خبرنگاران عضو خانه مطبوعات برگزار شده است

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان با بیان اینکه تاکنون دو جلسه آموزشی برای خبرنگاران عضو خانه مطبوعات برگزار شده است، گفت: در نخستین جلسه از دوره‎های‎ جدید کلاس‎های آموزشی هفتم شهریورماه با عنوان «سوژه‎پردازی خبری» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور 40 نفر از خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان برگزار شد که مورد استقبال خبرنگاران قرار گرفت.

رجایی ادامه داد: همچنین در دومین جلسه نیز «مدیریت بحران و کارکرد رسانه‎ها» توسط علیرضا حسینی عضو کارگروه رسانه اداره کل مدیریت بحران استان گلستان و جلسه اول درس «جریان شناسی سیاسی» توسط حمیدرضا بهمن‎نژاد در سالن جلسات سازمان تعاون روستایی استان برگزار شد.

به علت نداشتن اعتبار نتوانستیم از حضور اساتید مجرب خارج استان برای آموزش خبرنگاران بهره بگیریم

وی با اشاره به ضرورت آموزشی تخصصی خبرنویسی و موضوعات مرتبط با خبرنگاری برای خبرنگاران استان اذعان داشت: متاسفانه به علت نداشتن اعتبار نتوانستیم تاکنون از حضور اساتید مجرب مرتبط با خبرنویسی از خارج استان برای آموزش خبرنگاران بهره بگیریم که امیدواریم با توجه به قول مساعدتی که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دادند هر چه زودتر این کلاس‎ها را نیز برگزار کنیم.

نداشتن فضای برگزاری مشکلات عمده برگزاری دوره‎های آموزش خبرنگاری

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان نداشتن فضای برگزاری را از دیگر مشکلات برگزاری دوره‎های آموزش خبرنگاری دانست و عنوان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به علت اینکه تنها یک سالن جلسات در تالار فخرالدین اسعد گرگانی دارد و باید جوابگوی هیئت‎های مختلف هنری و فرهنگی استان باشند عملا نمی‎توانند هر هفته جوابگوی دوره‎ آموزشی خانه مطبوعات باشند برای همین تلاش کردیم از فضاهای ادارات کل استان استفاده کنیم.

همکاری تعاون روستایی استان و کتابخانه‎های استان برای در اختیار گذاشتن فضای برگزاری کلاس‎ آموزشی قابل تقدیر است

وی از همکاری و مساعدت محمدتقی رجایی مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان که در هفته گذشته سالن جلسات خود را در اختیار خبرنگاران قرار دادند تشکر کرد و گفت: در هفته جاری نیز حسین علوی مدیرکل کتابخانه‎های استان گلستان نیز موافقت خود را برای در اختیار گذاشتن سالن جلسات کتابخانه فندرسکی گرگان اعلام کردند که کمک بزرگی به کمیته آموزش خانه مطبوعات برای برگزاری این دوره‎ها بود و جا دارد از مساعدت ایشان نیز تشکر کنیم.

گواهینامه نخستین جلسه دوره آموزشی چهارشنبه تحویل خبرنگاران می‎شود

رجایی در خصوص گواهینامه خبرنگاران شرکت‎کننده در این دوره‎ها افزود: تلاش داریم گواهینامه نخستین جلسه دوره آموزشی با عنوان «سوژه‎یابی و سوژه‎پردازی خبری» با هماهنگی که با سرکار خانم فرخیان مدیر آموزش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شد، در سومین جلسه آموزشی تحویل خبرنگاران دهیم.

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان یادآور شد: براساس مصوبه هیئت مدیره خانه مطبوعات گواهی آموزش صرفا به خبرنگارانی که عضو خانه مطبوعات استان هستند اعطا خواهد شد و کسانی که تاکنون در جلسات آموزشی شرکت کردند و احیانا عضو خانه مطبوعات نبودند گواهی برای آنها هم صادر خواهد شد ولی در صورتی که عضو خانه مطبوعات شوند می‎توانند این گواهی‎ها را دریافت کنند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که با توانمندسازی خبرنگاران و آموزش درست، ضمن بالا بردن سطح علمی و آگاهی خبرنگاران واقعی، سطح کیفی آثار خبری و سطح جذابیت مطبوعات استان را افزایش دهیم.

رجایی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت همه اعضای خانه مطبوعات و ارائه پیشنهادات لازم از سوی خبرنگاران و نخبگان رسانه‎ای کیفیت این دوره‎های آموزشی را بیش از پیش ارتقا دهیم.

انتهای پیام/2307/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول