اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر چهارشنبه

دومین جلسه کلاس‎های‎ آموزشی برای خبرنگاران گلستان برگزار می‎شود

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان گفت: دومین جلسه دوره‎های جدید کلاس‎های‎ آموزشی برای خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان عصر چهارشنبه برگزار می‎شود.

دومین جلسه کلاس‎های‎ آموزشی برای خبرنگاران گلستان برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلام‌رضا رجایی شامگاه دوشنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران استان با اشاره به عنوان‎های این دوره آموزشی اظهار داشت: برنامه این دوره به مدت چهار ساعت با عنوان‎های «مدیریت بحران و کارکرد رسانه‎ها» و «جریان‎شناسی سیاسی» با حضور اساتید استان برگزار می‎شود و به خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان که در کلاس‎ها شرکت کنند، گواهی آموزشی اعطا خواهد شد.

وی آدرس محل برگزاری این دوره آموزشی را گرگان، بلوار کاشانی، مابین خیابان شهید مطهری و سه راه مدرس، روبروی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی منابع طبیعی سالن جلسات سازمان تعاون روستایی استان گلستان عنوان کرد.

اعطا جوایز به سه خبرنگار حاضر در جلسه

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان خاطرنشان کرد: به سه نفر از خبرنگارانی که بهترین خبر، گزارش و عکس را از این دوره آموزشی پوشش دهند از سوی کمیته آموزش خانه مطبوعات جوایزی اعطا خواهد شد.

رجایی ادامه داد: کمیته آموزش خانه مطبوعات با همراهی اعضای هیئت مدیره، دوره‎های آموزش خبرنگاران را به صورت هفته‎ای با موضوعات تخصصی خبرنویسی و آشنایی با مسائل و موضوعات مربوط به کار رسانه‎ای در دستور کار خود قرار داده است.

رجایی اذعان داشت: آشنایی خبرنگاران با موضوعات مرتبط با حوادث و بحران‎های طبیعی، جریان‎شناسی سیاسی، نقش رسانه‎های در حفاظت محیط زیست، نقش رسانه‎ها در حفظ و حراست از منابع طبیعی، نقش رسانه‎ها برای تحقق حماسه اقتصادی و همچنین نحوه تحقق اقتصاد مقاومتی از موضوعاتی است که به صورت تخصصی و کاربردی در دستور کار کمیته آموزش خانه مطبوعات برای هفته‎های آینده است.

نخستین کلاس‎های آموزشی با عنوان «سوژه‎پردازی خبری» در گرگان برگزار شد

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان گفت: در نخستین جلسه از دوره‎های‎ جدید کلاس‎های آموزشی هفتم شهریور ماه با عنوان «سوژه‎پردازی خبری» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور 40 نفر از خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان برگزار شد که مورد استقبال خبرنگاران قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این کلاس‎ها قرار است آخر هر هفته برگزار شود که در هفته گذشته به علت تعطیلی رسمی روز دوشنبه هماهنگی لازم با برخی اداراتی که قرار بود متولی این جلسه باشند، برقرار نشد که جا دارد از خبرنگارانی که از طریق تماس تلفنی پیگیر برگزاری کلاس‎ها بودند، پوزش بخواهیم.

تلاش داریم کلاس‎ها در موعد مقرر برگزار شود

رجایی با بیان اینکه در دور جدید این آموزش‎ها تلاش داریم که با همکاری و هماهنگی اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات برنامه‎ریزی دقیق و هدفمند برای برپایی منظم این کلاس‎ها انجام دهیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تعاملی که در خانه مطبوعات ایجاد شده تلاش خواهیم کرد با وجود مشکلات از قبیل مکان برگزاری و کمبود اساتید این کلاس‎ها در موعد مقرر برگزار شود.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که با توانمندسازی خبرنگاران و آموزش درست، ضمن بالا بردن سطح علمی و آگاهی خبرنگاران واقعی، برای این قشر موثر جامعه از خبرنگارانی که صرفاً به صورت اسمی فقط در روز خبرنگار ظاهر می‎شوند، تفاوتی قائل شویم.

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان هدف دیگر این کلاس‎ها را بالا بردن سطح کیفی آثار خبری و افزایش سطح جذابیت مطبوعات استان عنوان کرد و افزود: اعتقاد بنده این است صرفاً تعداد زیاد نشریات‌ در حال‌ انتشار در ‏استان‌، ملاک‌ توسعه‌‎یافتگی‌ مطبوعات‌‌ نیست‌ بلکه مطالب مناسب و اثرگذاری آن باعث تحول و توسعه‎یافتگی جامعه می‎شود.

توانمند کردن خبرنگاران موجب کیفی شدن نشریات محلی استان می‎شود

رجایی تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که با تداوم آموزش و توانمند کردن خبرنگاران، نشریات محلی استان را از مطالب موثر به همراه آثار تخصصی خبری مانند مصاحبه‎های اختصاصی، عمیق و چالش‌برانگیز در بخش مسائل و مشکلات جامعه، تولید گزارشات خبری و توصیفی از چالش‎های موجود و برگزاری میزگرد‎های خبری بهره‎مند کنیم.

کمتر به نقش‌ مهم نظارتی مطبوعات توجه می‎شود

وی با اشاره به نقش‌ مهم نظارتی مطبوعات اذعان داشت: به طور یقین نقش‌ نظارتی‌ نشریات محلی باید ‏مهمترین‌ هدف نشریات استانی باشد ولی اکنون کمتر به آن توجه می‎شود.

رئیس کمیته آموزش خانه مطبوعات استان گلستان تاکید کرد: قطعاً داشتن خبرنگاران پیگیر و با اطلاعات کامل این نقش مهم نشریات محلی را تقویت خواهد کرد چراکه با اطلاع‎رسانی‎های به موقع، نقد و تحلیل حوادث و رخدادها مانع از فاسد شدن دستگاه‎ها و سازمان‎های دولتی خواهند شد.

رجایی ابراز امیدواری کرد که مشارکت همه اعضای خانه مطبوعات و ارائه پیشنهادات لازم از سوی خبرنگاران و نخبگان رسانه‎ای بر کیفیت بخشیدن به این دوره‎های آموزشی کمک کند.

انتهای پیام/2307/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول