اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد

رونمایی از «گنجینه حریت»/ یک شب زندگی سربازی ویژه مدیران کرمانی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: رونمایی از «گنجینه حریت» مصاحبه با یک هزار و 300 نفر از آزادگان در هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

رونمایی از «گنجینه حریت»/ یک شب زندگی سربازی ویژه مدیران کرمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابوالحسنی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت: دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ بشریت در عصر حاضر است و باید این مسئله را باور کنیم.

وی افزود: با اتفاقاتی که بعد از دفاع مقدس در سطح جهان با نگاه به فرهنگ دفاع مقدس ما شکل گرفت، ایجاد روحیه مقاومت و اتفاقاتی که منبعث از این حرکت بزرگ است می‌توانیم به جرأت بگوییم نقطه‌ای عطف در تاریخ بشریت است.

بهره آیندگان از گنجینه دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ابراز داشت: ما تاریخ‌نگار جنگ هستیم و آیندگان حتما از این گنج عظیم بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: سردار سلیمانی که از افتخارات استان کرمان است و زحماتی که ایشان برای اسلام و مسلمانان انجام می‌دهند و این نشان دهنده عمق فعالیت‌های این سردار رشید اسلام است و ایشان یکی از سردارهای بزرگ هستند، هر چند که خود را کوچک می‌داند.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی را در شهر کرمان خیلی‌ها نمی‌شناسند، بیان کرد: جا دارد کرمانی‌ها نسبت به این سردار رشید عنایت ویژه‌ای داشته باشند در فضای کرمان که نگاه می‌کنم، انصافا کمتر قدر ایشان دانسته می‌شود.

وی گفت: ما از آدم‌هایی که خیلی بزرگ نیستند، تجلیل‌های خوبی انجام می‌دهیم، اما از این انسان بزرگ هنوز آن طور که شأن آن است، تجلیل نشده و شاید هفته دفاع مقدس فرصتی باشد که همه از این فرصت استفاده کنند و حداقل از این فرمانده بزرگ کرمانی‌ها در جنگ تقدیر شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع مقدس از 31 شهریور ماه با رژه نیروهای مسلح مستقر در استان کرمان که مجری این مراسم سپاه است، آغاز می‌شود.

وی گفت: دوشنبه اول مهر ماه روز دانش‌‌پژوهی و افتخار ملی نامگذاری شده به مناسبت آغاز به کار مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها و توجه به پدافند غیرعامل است.

برگزاری یادواره شهدای ادوات در کرمان

ابوالحسنی بیان داشت: سه‌شنبه دوم مهرماه روز سرباز و پایمردی نامگذاری شده  و چهار شنبه سوم مهرماه روز عفاف و پاسداری نامگذاری شده و نشان دهنده نقش زنان در صیانت از دستاوردهای معنوی است.

وی افزود: پنج شنبه چهارم مهرماه روز ایثارگران و شهیدان نامگذاری شده است و در این روز غبارروبی از گلزار شهدا صورت می‌گیرد.

ابوالحسنی بیان داشت: جمعه پنج مهرماه روز رزمندگان و ولایتمداری نامگذاری شده است، وحدت نیروهای مسلح و پاسداشت عملیات ثامن‌الائمه (ع) را داریم و شنبه ششم مهرماه روز درس‌ها و عبرت‌ها نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس اجرای نمادین عملیات کربلای پنج و همچنین یادواره شهدای ادوات با محوریت سپاه ثارالله در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس یک شب زندگی سربازی و پادگانی ویژه مدیران استان کرمان برگزار می‌شود که این کار برای نخستین بار به پیشنهاد استاندار کرمان برگزار می‌شود.

ابوالحسنی گفت: دوشنبه شب اول مهرماه مدیران استان کرمان و اعضای شورای اداری استان و شورای شهر کرمان به خدمت سربازی در پادگان صفر پنج می‌روند و این کار به بهانه تجلیل از سربازان انجام می‌شود.

تشییع 4 شهید در کرمان

وی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس میزبان چهار شهید هستیم، تشیع دو شهید گمنام و دو شهید با نام داریم که امکان دارد تعداد شهیدان با نام افزایش پیدا کند و دو شهید با نام اهل شهرستان بم هستند که هنوز مشخص نشده در کجا دفع می‌شوند و باید خانواده‌های آنها پیدا شود و یکی از دو شهید گمنام در شهر راین و دیگری در پادگان لشکر 41 ثارالله دفن می‌شود و این شهیدان در عملیات فاو حضور داشتند.

ابوالحسنی بیان داشت: در اول مهرماه از این شهیدان در فرودگاه کرمان استقبال به عمل می‌آید و یک شب وداع با شهدا در شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه عالی ثارالله را جمعی از پیشکسوتان سپاه راه‌اندازی کرده‌اند و مدیریت آن بر عهده سردار سلیمانی است، اذعان داشت: کارهای پژوهشی بسیار خوبی در زمینه دفاع مقدس انجام شده.

رونمایی از گنجینه شهدا

ابوالحسنی تصریح کرد: در این هفته رونمایی از گنجینه شهدا را داریم که از یک هزار و 500 نفر از والدین شهدا مصاحبه تصویری گرفته شده که مرحله دوم این مصاحبه‌ها آغاز می‌شود و حدود سه ماه به طول می‌انجامد.

وی عنوان کرد: 12 هزار نفر والدین شهید در استان کرمان داریم که 8 هزار نفر آنها فوت کرده‌اند و از یک هزار و 500 نفر والدین شهدا که ما از آنها مصاحبه تصویری گرفته‌ایم، 50 نفر آنها فوت شده‌اند. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: در هفته دفاع مقدس رونمایی از گنجینه حریت داریم که با یک هزار و 300 نفر از آزادگان مصاحبه انجام شده است و همچنین رونمایی از گنجینه رزمندگان که با 3 هزار نفر از این رزمندگان مصاحبه تصویری انجام شده است.

ابوالحسنی تصریح کرد: در این هفته رونمایی از دو نرم‌افزار شهید اکبر محمدحسنی و گلزار شهدا است و همچنین از 31 شهریور ماه تا شش مهرماه مرکز پاسخگویی به شبهه‌های دفاع مقدس فعال می‌شود و این پاسخگویی توسط پیشکسوتان انجام می‌گیرد.

وی گفت: هشت ایستگاه فروش کتاب دفاع مقدس در سطح شهر کرمان در هفته دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود و همچنین رونمایی از پنج عنوان کتاب مرجع در حوزه حفظ  اخبار رسانه‌ای دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/80018/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول