اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار خراسان شمالی خبر داد

اجرای 1000 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی از اجرای بیش از یک هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.

اجرای 1000 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعادت جلال‌دوست پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران این برنامه‌ها را شامل؛ رژه نیروهای مسلح، برگزاری صبحگاه، برپایی یادواره شهدا، اعزام اکیپ‌های پزشکی به روستاها و مناطق محروم، ویزیت رایگان بیماران، ختم قرآن و صلوات و نثار آن به روح شهدای جنگ دانست.

وی همچنین برپایی ایستگاه‌های نقاشی، برگزاری مسابقه شعر دفاع مقدس، شب خاطره، عرضه تی‌شرت های مصور به عکس شهدا، پخش آژیر خطر همراه با قطع برق به عنوان یادآور زمان جنگ برای نسل جوان، برگزاری جلسات بصیرتی و تبیین عملیات‌های دفاع مقدس، تجلیل از سربازان نمونه، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، پخش مستند سرداران شهید خراسان شمالی، فضاسازی و سنگربندی مدارس و ادارات را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی برشمرد.

جلال‌دوست اظهار کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، برپایی کارگاه‌های هنری و تجسمی با موضوع دفاع مقدس، رونمایی از کتب دفاع مقدس، مسابقات ورزشی بومی و محلی، اجرای تئاتر صحنه‌ای و خیابانی با موضوع دفاع مقدس، دیدار با نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه، تجلیل از بانوان رزمنده، همایش نویسندگان و هنرمندان عرصه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این هفته در استان به شمار می‌رود.

وی همچنین شمار برنامه‌های عمومی به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی را 15 عنوان برنامه برشمرد و گفت: 106 برنامه تخصصی و شاخص استانی نیز در استان به اجرا در آمده که مجموعاً بیش از هزار عنوان برنامه را شامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رژه هفته دفاع مقدس علاوه بر بجنورد در شهرهای شیروان و اسفراین نیز انجام می‌شود.

* برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با 70 غرفه در بجنورد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی همچنین یکی از محوری‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان را برپایی نمایشگاهی با 70 غرفه عنوان کرد.

جلال‌دوست اظهار کرد: این نمایشگاه در طول هفته دفاع مقدس در محل چهارراه ژاندارمری سابق برپا خواهد شد.

به گزارش فارس، 31 شهریور تا 6 مهر هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

* برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی در بجنورد

جلال‌دوست همچنین از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی به مناسبت هفته دفاع مقدس در بجنورد خبر داد.

وی اظهار کرد: این پیاده‌روی پنج مهر ماه هم‌زمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس در مسیر بجنورد به بوستان بش‌قارداش برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، این پیاده‌روی از محل حرم شهدای گمنام بجنورد آغاز و تا این بوستان ملی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این همایش پیاده‌روی از محل جاده سلامت انجام خواهد شد، افزود: به شرکت‌کنندگان در این پیاده روی جوایز ارزنده‌ای به قید قرعه اهدا می‌شود.

جلال‌دوست یادآور شد: برخی برنامه‌های فرهنگی نیز در این پیاده‌روی عمومی پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا 6 مهرماه ادامه داشته که نخستین روز از این هفته به عنوان اقتدار و صلابت، دومین روز به نام دانش، پژوهش و دفاع ملی، سومین روز سرباز و پایمردی، چهارمین روز عفاف و پاسداری، پنجمین روز ایثارگران و شهیدان، ششمین روز رزمندگان و ولایتمداری و آخرین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان درس‌ها و عبرت‌ها از وقایع جنگ تحمیلی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/63002/ل40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول