اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی فرمانده سپاه دماوند

برنامه‏های هفته دفاع مقدس در بام ایران تشریح شد

فرمانده سپاه شهرستان دماوند، برنامه‏های هفته دفاع مقدس را در شهرستان دماوند تشریح کرد.

برنامه‏های هفته دفاع مقدس در بام ایران تشریح شد

داوود طایفه‏خانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تاکنون با برگزاری دو جلسه شهرستانی با حضور مسئولان شهرستان و اعضای شورای تأمین دماوند و چند جلسه درون سازمانی برای معاونت‏ها و رده‏های فرماندهی در سپاه و بسیج، به منظور هماهنگی و برگزاری هر چه بهتر هفته دفاع مقدس برنامه‏ریزی کرده‏ایم.

وی با بیان اینکه در این هفته در سراسر کشور شاهد رژه نیروهای سپاه پاسداران هستیم، توضیح داد: بعضی از شهرستان‏های استان تهران این رژه را برگزار می‏کنند که در دماوند نیز چند سالی است این رژه برگزار می‏شود.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند ادامه داد: دو نقطه بلوار اصلی شهر دماوند و بلوار شهید بهشتی در گیلاوند برای برگزاری این رژه در دست بررسی است و هر کدام مناسب‏تر بوده و مشکلات کمتری برای اجرا داشته باشد، انتخاب خواهد شد.

وی درباره آذین‏بندی و فضاسازی شهری بیان داشت: طبق هماهنگی‏های انجام شده، شهرداری‏ها و ادارات مختلف فضاسازی لازم را در خصوص این هفته انجام خواهند داد.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند در خصوص سایر برنامه‏های این هفته خاطرنشان کرد: در روز اول بازگشایی مدارس، به صدا درآوردن زنگ مقاومت به نام شهدای سال که برای چند شهید شاخص نام‏گذاری شده است را توسط نیروهای سپاه در تمام مدارس شهرستان اجرا خواهیم کرد.

طایفه‏خانی سخنرانی و خاطره‏گویی در حلقه‏های صالحین توسط مربیان این حلقه‏ها را از سایر برنامه‏های این هفته برشمرد و افزود: شروع پروژه سوله‏های صالحین دماوند، گیلاوند و رودهن را نیز در این هفته خواهیم داشت.

فرمانده سپاه ناحیه دماوند در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‏های عمرانی و محرومیت‏زدایی انجام شده توسط سپاه ناحیه دماوند، اظهار داشت: بهره‏برداری از پروژه منبع آب آشامیدنی و کانال‏کشی شبکه آب‏رسانی و نیز تعمیر حمام عمومی روستای کهنک از جمله کارهایی است که در این هفته انجام خواهد شد.

طائفه‏خانی با ذکر اینکه اعتبار اولیه این پروژه 400 میلیون ریال است، گفت: پروژه مذکور از سال گذشته آغاز شده بود اما با توجه به اینکه مجبور بودیم برخی از کارها را بعد از فصل زمستان انجام دهیم، ادامه کار در اوایل اردیبهشت ماه پیگیری شد و اکنون پروژه رو به پایان است و در هفته دفاع مقدس به بهره‏برداری خواهد رسید.

وی به برگزاری چند یادواره شهدا از یادواره‏های شهدای شهر دماوند در طول این هفته اشاره و بیان کرد: یادواره‏های شهدا به طور مشترک توسط سپاه، بنیاد شهید و ستادهای یادواره شهدای هر شهر برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه دماوند برگزاری یادواره‏های شهدای دانش‏آموزی در یکی از دبیرستان‏ها و در ادامه آن در هفته دفاع مقدس در تمام مدارس را از دیگر برنامه‏های این هفته برشمرد.

طایفه‏خانی به حضور بسیج هنرمندان شهرستان در شب شعر استانی تأکید کرد و گفت: بسیح هنرمندان شهرستان همچنین به اجرای نمایش در مجتمع کوثر خواهند پرداخت که این برنامه در طول هفته هر روز از ساعت چهار خواهد بود.

وی همچنین برگزاری سخنرانی‏ها و خاطره‏گویی‏هایی در رابطه با دفاع مقدس توسط رزمندگان، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی متنوع، برپایی ایستگاه انتقال خون در گیلاوند و آبسرد و احتمالاً رودهن و  اعزام اکیپ پزشکی بسیج جامعه پزشکی شهرستان به روستاها را از دیگر برنامه‏های هفته دفاع مقدس در دماوند بیان کرد.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند از سخنرانی در نماز جمعه شهرهای دماوند و آبسرد، همایش‏‏هایی در تجلیل از رزمندگان با هماهنگی شهرداری‏ها، همایش فرهنگ‏سازی سبک زندگی اسلامی توسط حوزه خواهران، سرکشی از خانواده‏های شهدا و رزمندگان و برگزاری مسابقات مقاله‏نویسی و خاطره‏نویسی در بعضی پایگاه‏های مقاومت شهرستان دماوند خبر داد.

طایفه‏خانی غبارروبی مزارهای شهدا در همه گلزارهای شهدا با همکاری و هماهنگی بنیاد شهید و با حضور مسئولان، کوهپیمایی و برنامه‏های ورزشی در سطح حوزه‏های مقاومت، حضور منظم بسیجیان در نماز جمعه روز آخر هفته و صبح‏گاه مشترک در آخرین روز هفته دفاع مقدس را از دیگر برنامه‏های هفته مقدس در شهرستان دماوند خواند.

انتهای پیام/2568/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول