اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

رژه نیروهای مسلح در 5 شهرستان گلستان / اجرای 730 برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در پنج شهرستان گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، علی‎آبادکتول و بندر گز برگزار می‎شود.

رژه نیروهای مسلح در 5 شهرستان گلستان / اجرای 730 برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس در استان اظهار داشت: امروز باید بدانیم که منافع ملی ما از مسیر ادبیات و گفتمان دفاع مقدس قابل تأمین و تضمین است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس درس پایداری، شجاعت و مقاومت بود و اگر امروز می‎بینیم که سوریه بیش از 28 ماه در مقابل دشمنان خود مقاومت می‎کند، به این دلیل است که ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس در آنجا حاکم شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: نسل امروز ما باید واقعیات گذشته را بدانند و آگاه باشند که ایران 35 سال قبل در چه جایگاهی قرار داشت و حال در چه جایگاهی است و ما وضعیت امروزمان را مرهون دفاع جانانه و مقدس ملت، در مقابل دشمن متجاوز و هم‌پیمانان ابرقدرتش هستیم که موازنه قدرت را به هم زده و دستاوردی را نصیب کشور ما کرد که امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور نقش‎آفرین در تحولات منطقه و جهان تأثیرگذار است.

جانشین رئیس ستاد برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس در استان گلستان خاطرنشان کرد: اگر می‎بینید که ایران اسلامی تا به حال در مقابل تمامی تهدیدات دشمنان مصون مانده، به دلیل حاکم بودن فرهنگ دفاع مقدس و ادبیات استقامت، مقاومت و حفظ ارزش‎ها و معنویات است که ضرورت انتقال این فرهنگ را به نسل‎های بعدی نمایان می‎سازد.

وی اظهار داشت: اینکه ما اصرار داریم که برخی از مناسبت‎ها برجسته و پررنگ شده و فراگیری عمومی داشته باشد، اولاً برای نشر فرهنگ دینی و ثانیاً حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

جمشیدی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب که فرمودند باید روایت درستی از دفاع مقدس صورت پذیرد، گفت: باید همواره عبرت‎ها را مرور و درس‎ها را مشق کنیم و اگر این حادثه بزرگ را به درستی روایت کنیم، اثرات آن ماندگار خواهد شد.

وی تأکید کرد: نقش اقتدار، وحدت‌بخشی، همبستگی، مشارکت عمومی و مردمی دفاع مقدس باید به درستی تبیین شده و این الگوی معنویت، مقاومت و ایثار برای خودباوری هر چه بیشتر مردم در جامعه پررنگ شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان یادآور شد: در طول 400 سال اخیر 25 جنگ به کشور ما تحمیل شده که غالب آنها از سوی دولت عثمانی صورت گرفته است و در اکثر این جنگ‎ها ما شکست خورده‎ایم اما در طول هشت سال دفاع مقدس با تفکر بسیجی جانانه از میهنمان دفاع کردیم و حتی یک وجب از خاکمان را به دشمن متجاوز ندادیم و این همان چیزی است که باید برای نسل امروز ما تبیین شود.

بیش از 730 برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در استان اجرا می‎شود

وی به اجرای بیش از 730 برنامه متنوع در سطح استان، در طول هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مهمترین این برنامه‎ها رژه نیروهای مسلح است که در پنج شهرستان گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، علی‎آبادکتول و بندر گز صورت می‎گیرد.

جمشیدی از برگزاری نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس در جنب فرمانداری گرگان خبر داد که از 31 شهریورماه به مدت یک هفته پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی همچنین برپایی درمانگاه‎های صلواتی، همایش ایثارگران سنگرسازان بی‎سنگر استان، دیدار با خانواده‎های معظم شهدا، همایش پیشکسوتان دفاع مقدس در تپه نورالشهدا، برگزاری مسابقه وبلاگ‎نویسی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و عطرافشانی گلزار شهدای سراسر استان را مهمترین برنامه‎های هفته دفاع مقدس در استان ذکر کرد.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول