اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد

برگزاری جشن شکوفه‌ها در مدارس استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها 31شهریور‌ماه در مدارس ابتدایی این استان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن شکوفه‌ها در مدارس استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی ظهر امروز در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان و کارشناسان آموزش و پرورش استان قزوین که در مدرسه استثنایی میثاق برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری جشن روز شکوفه‌ها و غنچه‌ها از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش است، اظهار کرد: این جشن در 31 شهریورماه برای دانش‌آموزان اول ابتدایی همزمان با مدارس نوبت صبح در کشور برگزار می‌شود.

وی جشن روز جوانه‌ها را از دیگر برنامه‌های‌ آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این جشن برای دانش‌آموزان مقطع تحصیلی اول متوسطه عمومی ساعت 9 صبح در 31 شهریورماه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین برپایی جشن روز امیدها را از طرح‌های استانی آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: این جشن برای دانش‌آموزان پایه تحصیلی دهم برگزار می‌شود تا آنان با فضای آموزشی دبیرستان آشنا شوند.

حبیبی تعلیم، تربیت و خانواده را اساس زندگی دانست و تصریح کرد: نجات مدارس در دست خانواده‌ها است و اگر والدین در این زمینه همت مضاعفی کنند می‌توانند بسیاری از مشکلات اخلاقی و رفتاری فرزندانشان را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز هر مشکلی که در جامعه وجود دارد ریشه آن مربوط به خانواده می‌شود، اضافه کرد: باید خانواده‌ها را با سبک زندگی و معیارهای اسلامی به خوبی آشنا کرد تا با تحقق این مهم مشکلات در خانواده و جامعه برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه در جامعه امروز وسایل و امکانات ارتباط بین خانواده‌ها ارتقا یافته است، اظهار کرد: با وجود این امر، ارتباطات بین اعضای خانواده کمرنگ‌تر شده که معضل بزرگی است و باید با انجام اقدامات مطلوب آن را برطرف کرد.

حبیبی با بیان اینکه اگر شیوه و فرآیند زندگی به این روش ادامه یابد، مشکلات در خانواده‌ها افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: مدرسان آموزش خانواده با به‌کارگیری رویکرد جدید می‌توانند این مشکلات را کاهش دهند.

وی ادامه داد: همچنین پایبندی و توجه به سنت‌های دینی و ملی می‌تواند مشکلات را در خانواده‌ها به طور چشم‌گیری کاهش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب بر نهادینه کردن سبک اسلامی ایرانی در زندگی تأکید دارند، اظهار کرد: ‌اجرایی کردن این مطلب نیز می‌تواند بیشتر مشکلات را در خانواده و جامعه برطرف کند.

حبیبی با بیان اینکه تعلیم و تربیت برای آموزش و پرورش پایه و اساس است، اضافه کرد: این نهاد باید در این موضوع حرف جدید و نوینی بزند تا با به‌کارگیری سبک زندگی اسلامی و آداب زندگی اجتماعی در آموزش به این دانش‌آموزان مشکلات فوق برطرف شود.

وی اضافه کرد: باید در تعلیم و تربیت از مؤلفه‌های جدید به کار گرفت تا دانش‌آموزان با واقعیات و مشکلات زندگی بیشتر آشنا شوند و در مواجه با مشکلات راحت‌تر آن‌ها را برطرف کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه اصول و تعالیم اسلامی و عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب راه نجات نسل امروز و آینده است، گفت: آحاد جامعه با عمل به این مؤلفه‌ها می‌توانند در زندگی به موفقیت‌های خوبی برسند.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول