اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک عنوان کرد

احداث 9 فضای آموزشی برای تک‌شیفت شدن مدارس آبیک

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: برای تک‌شیفت شدن همه مدارس شهرستان آبیک احداث 9 فضای آموزشی در این شهرستان ضروری است.

احداث 9 فضای آموزشی برای تک‌شیفت شدن مدارس آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 18 مدرسه در شهرستان آبیک به صورت دو شیفت خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که برای تک‌شیفت شدن همه مدارس، احداث 9 مدرسه در شهرستان آبیک ضروری است بنابر این اگر پنج پروژه نیمه کاره آموزشی تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد، پنج مدرسه به فضای آموزشی افزوده می‌شود.

این مسئول بر پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی در زمینه تخصیص اعتبارات ملی، استانی و خیرین برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره آموزش و پرورش تأکید و اضافه کرد: تکمیل دبیرستان شبانه ‌روزی 12 کلاسه شهر خاکعلی که از مصوبات دور دوم هیئت دولت است، لازم و ضروری است چراکه با توجه به کمبود فضا، تکمیل این پروژه به شدت احساس می‌شود که امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی تدابیر لازم را برای تخصیص اعتبار بیاندیشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: تامین اعتبار لازم برای تکمیل مدرسه هفت کلاسه روستای نودوز از توابع بخش بشاریات هم بسیار ضروری است که امیدواریم با جذب اعتباری که برای این مدرسه در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک در نظر گرفته شده، شاهد افتتاح این پروژه در دهه فجر باشیم.

نوروزی تصریح کرد: مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین قول مساعد داده‌اند طی قرارداد جدید با پیمانکار، دو کلاس نیمه کاره کانون پسرانه شهید خورانی را در کمتر از دو ماه آینده تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل دهند.

2 شیفت شدن مدارس شهرک‌های بعثت و قدس آبیک

وی اضافه کرد: دو مدرسه واقع در شهرک بعثت و شهرک قدس به دلیل تقاضاهای مردمی و آمار بالای دانش‌آموزی، با وجود سیاست‌های آموزش و پرورش دو شیفت شده‌ است تا دانش‌آموزان با امنیت و آرامش در مسیر مدرسه رفت و آمد کنند و خانواده‌ها دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

این مسئول با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس بیان کرد: این تقارن، بهترین فرصت برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ و ارزش‌های به دست آمده دفاع مقدس است.

حضور راویان دفاع مقدس در مدارس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اذعان داشت: با حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و کلاس به کلاس، نسلی که جنگ را ندیده بهتر و بیشتر با دفاع مقدس آشنا شده و حال و هوای مدارس ارزشی و معنوی می‌شود.

نوروزی با اشاره به 13 واحد غیردولتی فعال در شهرستان آبیک افزود: در این واحدها حدود 500 دانش‌آموز مشغول به تحصیل می‌شوند که با توجه به کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی، باری از دوش آموزش و پرورش برداشته شده است.

وی تعداد آموزشگاه‌های علمی آزاد در شهرستان آبیک را هشت آموزشگاه ذکر کرد و ادامه داد: در این آموزشگاه‌ها 700 دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

این مسئول گفت: در 10 واحد آموزشی زبان‌های خارجه نیز 520 دانش‌آموز و در 15 واحد آموزشی 760 کودک پیش‌دبستانی مشغول به تحصیل می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: با توجه به وجود حدود 90 کودک پیش‌دبستانی در شهرک قدس، در نظر داریم خوابگاه مدرسه راهنمایی شهرک قدس را برای این تعداد دانش‌آموزان آماده کنیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: در زمینه آموزشی، اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک رتبه پنجم استان قزوین را دارد؛ این در حالی است که سال گذشته رتبه هفتم را داشت.

وی افزود: در زمینه پرورشی هم اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول