اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

بسیاری از کارها در نماز مدارس رفع تکلیفی است/حضور ضعیف معاونین آموزشی در نماز مدارس

عضو شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از اقداماتی که در نماز مدارس صورت می‌گیرد تنها از روی رفع تکلیف است.

بسیاری از کارها در نماز مدارس رفع تکلیفی است/حضور ضعیف معاونین آموزشی در نماز مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید مسعود دانشی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مصوبات خوبی در زمینه نماز مدارس تاکنون داشته‌ایم و همکاران ما در مجموعه آموزش و پرورش زحمات زیادی را متقبل شده‌اند.

نماینده انجمن اولیا و مربیان در شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حوزه ستادی مشکل آن چنانی نداریم ولی در اجرا مشکلات زیادی وجود دارد.

دانشی از نظارت کم در برگزاری با کیفیت نماز مدارس سخن به میان آورد و افزود: معاونین آموزشی به ندرت در نماز جماعت مدارس شرکت می‌کنند و بار این کار بر دوش مربیان پرورشی است.

این عضو شورای آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که همواره در مدارس مشاهده می‌کنیم بحث آماده نشدن نمازخانه‌های مدارس با گذشت مدت زیادی از سال تحصیلی است که باید این مشکل یک بار برای همیشه برطرف شود.

وی با انتقاد از وضعیت سرمایشی و گرمایشی مساجد در مدارس این استان تصریح کرد: همکاران ما در نوسازی مدارس زحمت نصب این ادوات را کشیدند ولی بسیاری از آن‌ها در فصول سرد و گرم سال جواب نمی‌دهند مخصوصاً در زمستان سال گذشته که در برخی نمازخانه‌ها از شدت سردی هوا امکان برگزاری نماز جماعت در آن‌ها نبود.

دانشی با بیان این دغدغه که برگزاری نماز در مدارس از سوی مدیران و مسئولان نباید رفع تکلیفی باشد، تصریح کرد: پخش اذان در مدارس یکی از بهترین راهکارها در خصوص نهادینه کردن فرهنگ نماز است که می‌بینیم همواره سیستم‌های صوتی با خرابی و مشکل روبرو هستند.

این مسئول با این حال اقدامات انجام گرفته توسط آموزش و پرورش در مدارس را بسیار مؤثر دانست و افزود: بیان کمبودها و مشکلات به معنای زیر سؤال بردن کلیات کار نیست بلکه در جهت رفع نواقص است تا بتوانیم فرهنگ نماز و نمازخوانی را در بین جوانان و نوجوانان خود بهتر ترویج کنیم.

انتهای پیام/2571/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول