اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی 91‌ -‌ 92 صورت گرفت

اهدای بیش از 29 میلیارد ریال کمک‌های مردمی به مدارس قزوین

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: والدین به کارگروه‌های انجمن اولیا و مربیان مدارس این استان در سال تحصیلی 91 -92 بیش از 29 میلیارد و 665 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی کردند.

اهدای بیش از 29 میلیارد ریال کمک‌های مردمی به مدارس قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حاتم قاسمی صبح امروز در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان و کارشناسان آموزش و پرورش که در مدرسه استثنایی میثاق برگزار شد، اظهار کرد: والدین بیش از 12 میلیارد ریال در سال تحصیلی 90-91 به کارگروه‌های انجمن اولیا و مربیان مدارس استان قزوین کمک‌های نقدی و غیرنقدی کردند.

وی افزود: در این سال تحصیلی میزان کمک‌های والدین به کارگروه‌های انجمن اولیا و مربیان مدارس به صورت نقدی بیش از 8 میلیارد ریال و غیرنقدی بیش از 4 میلیارد ریال بوده است.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: همچنین کمک‌های نقدی و غیرنقدی والدین به کارگروه‌های انجمن اولیا و مربیان مدارس در سال تحصیلی 91-92 بیش از 29 میلیارد و 665 میلیون ریال بوده است.

قاسمی ادامه داد: از این آمار کمک‌های نقدی والدین به کارگروه‌های انجمن اولیا و مربیان در مدارس دولتی و غیردولتی بیش از 11 میلیارد و 683 میلیون و 316 هزار ریال بوده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در سال تحصیلی 91-92 میزان کمک‌های غیرنقدی والدین به کارگروه‌های انجمن اولیا و مربیان مدارس در قالب حرفه‌ای و مهارتی بیش از 17 میلیارد و 981 میلیون ریال بوده است.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: از این آمار در کارگاه آموزشی بیش از 2 میلیارد و 932 میلیون ریال، کارگاه فوق برنامه و بهداشتی بیش از 2 میلیارد و 48 میلیون ریال و کارگروه مالی، عمرانی و رفاهی بیش از 13 میلیارد و 327 هزار ریال بوده است.

*افزایش 2.5 برابری کمک‌های مردمی والدین به مدارس

قاسمی تصریح کرد: کمک‌های والدین به کارگروه‌های انجمن اولیا و مربیان مدارس در سال تحصیلی 91-92 بیانگر این امر بوده که این کمک‌ها نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر افزایش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تحقق این مهم بیانگر ترویج فرهنگ مشارکت والدین به کارگروه‌های انجمن اولیا و مربیان مدارس است که باید این فرهنگ را در سال جاری بیش از گذشته ارتقا داد.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین پیش‌بینی کرد: میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی والدین به کارگروه‌های انجمن اولیا و مربیان مدارس در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

قاسمی تصریح کرد: والدین در پرداخت کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مدارس به صورت اختیاری به کارگروه‌های انجمن اولیا و مربیان مدارس کمک می‌کنند و هیچ اجباری در اخذ این وجه از آنان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات و تشکیل انجمن اولیا و مربیان واحدهای آموزشی یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران مدارس است، اظهار کرد: استان قزوین با بیش از 208 هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و 697 واحد آموزشی در همه مدارس این انجمن را تشکیل داده است و تحقق این مهم موفقیت بزرگی برای این نهاد محسوب می‌شود.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: افزایش تعامل والدین و مربیان در کمک به ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و گسترش ارتباط مؤثر بین دو نهاد خانه و مدرسه از جمله اهداف تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس است.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول