اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی فرماندار زنجان خواستار شد

اقدامات ترافیکی برای بازگشایی مدارس در زنجان

معاون برنامه‎ریزی فرماندار زنجان گفت: اقدامات ترافیکی برای بازگشایی مدارس صورت گیرد.

اقدامات ترافیکی برای بازگشایی مدارس در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد‎رضا براتی عصر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان زنجان، اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم برای استقبال از بازگشایی مدارس را داشته باشند.

وی به حساسیت موجود در بازگشایی مدارس در اول مهر اشاره کرد و افزود: جلسه شورای ترافیک شهرستان با محوریت بازگشایی مدارس تشکیل شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان با بیان اینکه با بازگشایی مدارس نزدیک به 90 هزار دانش آموز وارد مدارس می‌شوند، گفت: باید موضوع ترافیک در روز اول مهر ماه و بعد از آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تردد و بار ترافیکی در زمان بازگشایی مدارس را یادآور شد و تاکید کرد: دستگاه‌های متولی باید برنامه‌ریزی لازم در مورد تسهیل ترافیکی شهر را انجام دهند.

براتی با بیان اینکه باید ترافیکی روان در سطح شهر ایجاد شود، افزود: اقدامات لازم برای ایجاد ترافیکی روان و ایمن برای عابرین در سطح شهر باید فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان مدیریت ترافیک را در شهر زنجان خواستار شد و تاکید کرد: سناریو مانور برای مدیریت ترافیک شهر زنجان باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

وی توجه به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را مهم دانست و اظهار داشت: برای ایجاد چشم‌انداز مناسب شهری و کمک به تسهیل ترافیک شهر باید نسبت به ساماندهی و توجه به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اهتمام جدی صورت گیرد.

براتی خواستار بازنگری در وضعیت فعلی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شد و گفت: در برخی مواقع چراغ‌های راهنمایی و رانندگی دارای ایراداتی هستند که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان با بیان اینکه باید کارشناسان حمل و نقل و ترافیک شهرداری از این چراغ‌ها بازدید کنند، افزود: با کار کارشناسی نسبت به بهبود وضعیت موجود اقدام شود.

وی به ارائه پیشنهادی در مورد رایگان بودن اتوبوس‌های داخل شهری در روز اول مهر اشاره کرد و یادآور شد: این طرح مناسبی است که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی شهر مناسب باشد.

براتی جابجایی دانش آموزان و والدین آن‌ها را با  اتوبوس‌های شهری در روز اول مهر را یادآور شد و تاکید کرد: جابجایی دانش‌آموزان و والدین موجب کاهش ترافیک شهر و تقویت فرهنگ ترافیکی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان با بیان اینکه باید نسبت به فرهنگ ترافیکی حساسیت بیشتری نشان داد، خاطر نشان کرد: تقویت فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی باید مورد توجه باشد.

وی ضمن تاکید بر ارائه برنامه‌های عملیاتی و مناسب در مورد آموزش فرهنگ ترافیکی به شهروندان، اظهار داشت: شهرداری زنجان باید نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد.

براتی خواستار هزینه کرد مناسب از ردیف بودجه آموزش ترافیکی شهروندان شد و تاکید کرد: مدیریت شهری زنجان باید در مورد هزینه‌کرد مناسب بودجه‌های جاری در این ردیف حساسیت لازم را داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان به کنترل تقاطع‌ها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: راهنمایی و رانندگی در زمان آغاز بازگشایی مدارس و ایام فعالیتی آن اقدامات لازم را در کنترل تقاطع‌های سطح شهر داشته باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است گره‌های شدید ترافیکی در برخی تقاطع‌ها ایجاد شود، افزود: در این زمینه نیازمند حضور جدی پلیس راهور هستیم.

براتی خواستار تعبیه مناسب علائم راهنمایی و رانندگی در سطح شهر شد و اظهار داشت: باید در محل عبور دانش‌آموزان این موارد تقویت شود.

انتهای پیام/73007/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول