اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خواستار شد

پاکسازی محیط‌های اطراف مدارس و دانشگاه‌ها

استاندار خوزستان از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواستار پاکسازی فضای پیرامون مدارس و دانشگاه‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید شد.

پاکسازی محیط‌های اطراف مدارس و دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی عصر امروز در جلسه شورای سلامت استان خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فضای پیرامون مدارس و دانشگاه‌ها را در آستانه سال تحصیلی جدید پاکسازی کنند.

وی افزود: باید از لحاظ پاکیزگی و نظافت آمادگی را برای آغاز سال تحصیلی در اطراف مدارس و دانشگاه‌ها فراهم سازیم تا دانش‌آموزان و دانشجویان با سلامت در کلاس های درس حاضر شوند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند و ما نیز اقدامات لازم را برای جلوگیری از آلوده شدن لباس و فضای پیرامون محل تحصیل آنها فراهم سازی کنیم؛  چون ممکن است برخی این مسائل را رعایت نکنند و دچار مشکلاتی شوند.

وی در ادامه سخنان خود در شورای سلامت استان خوزستان با تاکید بر این نکته که گروه بازرسی از مدارس در استان تشکیل شود افزود: این گروه زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز، آبادان، بهبهان و دزفول و با هماهنگی استانداری بازدیدهای از مدارس داشته باشد.

حجازی با اشاره به فصل بازگشت مردم از سفرهای تابستانه گفت: در پارک‌ها و محل‌های بین‌راهی سطل زباله نصب شود تا زباله‌ها در آن ریخته شود.

وی پلیس راه‌ها و ورودی‌های شهر را دو مکان مناسب دیگر برای نصب سطل زباله در شهرها بیان کرد تا زباله‌های مسافرانی که می‌خواهند وارد شهر شوند در آن تعبیه شود.

رئیس شورای سلامت استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به خنک شدن هوای استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این شب‌ها و بعد از بازگشایی مدارس حضور مردم در پارک‌ها و فضای سبز بیشتر می‌شود که باید نظافت این محل رعایت شود و نظارت‌هایی صورت گیرد.

استاندار خوزستان با بیان این مطلب که استان ما از لحاظ پاکیزگی بهتر شده است، افزود: می‌طلبد که استان‌های دیگر در بحث پاکسازی عمومی از خوزستان الگو بگیرند.

وی از مسئولان برگزاری طرح نظافت عمومی خواست تا از نیروهای مردمی ارگان‌های مانند بسیج و هلال احمر در روز نظافت عمومی استفاده کنند و سازمان‌های مردم نهاد را بیشتر مشارکت دهند.

حجازی تصریح کرد: در بحث نظافت عمومی باید نظارت خود را بیشتر کنیم و فرمانداران به طور مستمر گزارشاتی را ارائه دهند.

وی بیان کرد: فرماندارانی که در اجرای این طرح موفق‌تر بوده‌اند را تشویق کنیم و به فرماندارانی که ضعیف عمل کرده‌اند تذکر دهیم تا نقاط ضعف خود را برطرف کنند.

رئیس شورای سلامت استان خوزستان از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خواست به منظور آشنایی بیشتر این شورا بسته‌هایی را که حاوی اطلاعاتی در مورد بیماری‌های همچون ایدز است را آماده کند و در اختیار اعضا قرار دهد تا اطلاعات کافی در این مورد را کسب کنند.

وی اطلاع رسانی به مردم و مسئولان را یکی از عوامل مهم پیشگیری از بیماری ایدز بیان کرد و از رسانه‌ها و صدا و سیما خواست در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/72010/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول