اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

کتابخانه و بوستان مفاخر در اردبیل احداث می‌شود

شهردار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در تبیین عظمت اردبیل کتابخانه و بوستان مفاخر را در این شهر احداث و راه‌اندازی کنیم.

کتابخانه و بوستان مفاخر در اردبیل احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در نشست با هنرمندان حوزه هنری اردبیل که در محل ساختمان حوزه با همراهی مدیرعامل سازمان فرهنگی، ‌ورزشی و مدیر روابط عمومی شهرداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری اردبیل آماده همکاری با هنرمندان حوزه هنری استان می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: توفیق خدمتگزاری به مردم شهر مقدس اردبیل توفیقی الهی می‌باشد که مجدداً نصیب ما شده و می‌دانیم که این فرصت‌ها لحظه‌ای و گذراست، لذا اعتقاد داریم از این فرصت‌ها باید در وسع و توان خود و با تمام ظرفیت در همه ابعاد استفاده کنیم تا در امر خدمت‌رسانی به مردم شریف وقفه‌ای ایجاد نشود.

بدری خاطر نشان کرد: این مسئولیت‌ها در نزد ما امانت بوده و تمامی سعی و تلاش ما نیز بر این است که از این امانت به نحوه احسنت و مطلوب حفاظت و استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به اقدامات متنوع صورت گرفته از سوی مجموعه شهرداری اردبیل در حوزه‌های مختلف در سطح شهر اضافه کرد: شهرداری مجموعه‌ای نیست که صرفاً به اقدامات عمرانی و رفت و روب معابر بپردازد و امروزه در برخی کشورها شهرداری‌ها با ورود به تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه‌های فرهنگی و هنری همه امورات را در اختیار گرفته و بر روند پیشبرد این حوزه‌ها تأثیر مطلوبی می‌گذارند.

وی بیان کرد: خوشبختانه امروز در کلانشهرهای کشور از جمله تهران چنین اتفاقی در حال شکل‌گیری بوده و حوزه فرهنگی هنری در این کلانشهر یک مجموعه کامل به اندازه یک مجموعه شهرداری است و به یقین حق مطلب هم همین است.

شهردار اردبیل یادآور شد: متأسفانه در مجموعه شهرداری اردبیل به لحاظ برخی مشکلات درآمدی و شهری چنین اقدامی صورت نگرفته و امکانات خدماتی نیز متناسب با شهر توسعه نیافته است.

بدری تأثیرپذیری سطح انتظارات و توقعات شهروندان از مشکلات پیرامون مسائل شهری را خاطر نشان کرد و ادامه داد: مواردی از این قبیل موجب شده تا به آن صورت که باید در مجموعه شهرداری اردبیل به مباحث فرهنگی و هنری پردازش نشود.

وی با اذعان به اینکه در بحث برنامه‌ریزی کارها باید امکانات، درآمد و توانمندی تک تک پرسنل شهرداری در نظر گرفته شود، تاکید کرد: ابتدا باید نسبت به رفع نقاط ضعف موجود اقدام کنیم و سپس با تکیه بر نقاط قوت برنامه‌ریزی کرده و با کمک همدیگر خود را به نقطه مطلوب مورد نظر نزدیک‌تر کنیم.

بدری گفت: در مقوله هنر که به تجربه ثابت شده استفاده از آن در هر کاری تأثیر مطلوب بر جای می‌گذارد، در شهرداری اردبیل بنا به دلایل مذکور به اندازه کافی پرداخت نشده است و امیدواریم با همکاری و حضور هنرمندان حوزه هنری استان بتوانیم تلاش و فعالیت بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری اردبیل و سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری آماده همکاری با هنرمندان حوزه هنری استان می‌باشد، افزود: با استفاده از ظرفیت موجود در سایر ادارات استان و نیز با ایجاد هم‌افزایی در کنار هم می‌توانیم با گسترش این همکاری‌ها از مقوله هنر در کارها و اقدامات صورت گرفته شهرداری بهره‌مند شویم.

این مسئول برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در مناسبت‌های مختلف از سوی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری در سطح شهر اردبیل در طول سال گذشته و سال‌جاری را یادآور شد و اظهار داشت: در تداوم اجرای این برنامه‌ها می‌توانیم از ظرفیت و توانایی هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل استفاده کنیم که مطمئناً نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

بدری تصریح کرد: در بحث خرید آثار هنری نیز به تمامی همکاران مجموعه شهرداری اردبیل ابلاغ کرده‌ایم تا برای تهیه هدایای مورد نیاز در برنامه‌های مختلف از آثار هنری تولید شده در استان اردبیل استفاده کنند.

 

ساخت المان‌های شهری منطبق با فرهنگ بومی اردبیل با مشارکت هنرمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل با اشاره به بحث ساخت المان‌های منطبق با تاریخ، فرهنگ و هنر بومی شهر اردبیل اهمیت همکاری و مشارکت هنرمندان حوزه هنری استان در ساخت این المان‌ها را خاطر نشان کرد و ادامه داد: می‌توانیم کار مطالعه، طراحی و ساخت المان‌های منطبق با تاریخ، فرهنگ و هنر بومی اردبیل را در برنامه و بودجه سال 93 در نظر بگیریم.

بدری در ادامه سخنان خود ایجاد کتابخانه و بوستان مفاخر را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی شهرداری اردبیل خواند و خاطر نشان کرد: می‌توانیم از نظر و تجربه هنرمندان حوزه هنری استان در رابطه با مکان‌یابی و ارائه طرح مناسب برای ساخت این بوستان بهره‌مند شویم.

وی با اذعان به اینکه سعی می‌کنیم یکی از این طرح‌ها را در برنامه و بودجه سال آینده به مرحله اجرایی برسانیم، اضافه کرد: در مورد چگونگی همکاری و مشارکت هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل با شهرداری اردبیل در زمینه مکان‌یابی و اجرای طرح بوستان مفاخر نیز موارد لازم به معاونت شهرسازی، معماری و همچنین سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل تکلیف می‌شود.

این مسئول همچنین امکان تولید فیلم مشترک فرهنگی شهرداری با حوزه هنری استان اردبیل را خاطر نشان کرد و یادآور شد: می‌توانیم با محتوای آموزش حقوق شهروندی، فرهنگ شهرنشینی، ترافیک و... نسبت به تولید فیلم و سریال اقدام کنیم که مشابه این اقدام از سوی شهرداری تهران نیز صورت پذیرفته است.

 

طرح «پیاده راه» در اردبیل اجرا می‌شود

شهردار اردبیل گفت: تمهیدات لازم برای حضور حداقل یک نفر از هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل در کمیته زیباسازی شهری اندیشیده می‌شود تا از نظرات و پیشنهادات هنرمندان در بهبود روش‌های زیباسازی شهری بهره بیشتری ببریم.

بدری در رابطه با پیشنهاد مطرح شده از سوی یکی از هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل در مورد امکان اجرای «پیاده راه» در یکی از معابر مرکزی شهر، با بیان اینکه طرح جامع و تفصیلی حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل در مراحل نهایی مطالعات قرار دارد، افزود: با نهایی شدن این طرح در آینده‌ای نزدیک با مرتفع شدن بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر اردبیل طرح «پیاده راه» نیز در قالب این طرح اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل با اهدای تابلوی هنری به شهردار اردبیل به منظور تجلیل از خدمات ایشان، به بیان برخی نظرات و پیشنهادات خود در مورد موضوعات فرهنگی و هنری در رابطه با مسائل مختلف شهری پرداختند.

استفاده از معماری ایرانی، اسلامی در ساخت و سازهای بخش خصوصی و دولتی، توجه به امر زیباسازی شهری با استفاده و تلفیق المان‌های مدرن و سنتی، ایجاد یک مرکز بزرگ تحت عنوان «بازار آثار هنری» در اردبیل برای جلب هنرمندان سراسر کشور جهت ارائه آثار خود در این مرکز و... از جمله پیشنهادات مطرح شده از سوی هنرمندان حوزه هنری استان اردبیل در نشست با شهردار اردبیل بود.

انتهای پیام/62001/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول