اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل:

3 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری شده است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در هشت سال اخیر بیش از 3 هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری استان اردبیل توسط بخش خصوصی و دولتی سرمایه‌گذاری شده است.

3 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌ِزاده عصر امروز در آئین ملی جشنواره آش در نیر اظهار داشت: ما از سال 85 تاکنون موفق شدیم با موضوعات مختلف در مناطق گوناگون استان اردبیل جشنواره‌های گردشگری با هدف جلب و جذب مسافران و گردشگران را برگزار کنیم که نتایج آن بسیار مثبت، مفید و سازنده بوده است.

وی ادامه داد: این جشنواره‌ها اغلب با هدف رشد و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، پر کردن اوقات فراغت، ماندگاری گردشگران و میهمانان انجام شده که به نظر می‌رسد برگزاری این جشنواره فرصتی را فراهم کرده تا جاذبه‌ها و توانمندی‌های متعدد استان بهتر معرفی شود.

این مسئول تصریح کرد: از شمال استان اردبیل گرفته تا جنوب این استان شاهد برگزاری جشنواره‌هایی همچون کوچ عشایر، رغایب، بابونه و آش نیر بودیم که توزیع مناسب این جشنواره‌ها در تمام نقاط استان فرصتی را فراهم کرد تا این توانمندی‌ها بهتر معرفی شود.

نقی‌زاده خاطرنشان کرد: بعد از هشت سال به جرات می‌توان گفت که در سایه برگزاری این جشنواره‌ها مناطق مختلف استان شناسایی شده و ما امروز شاهد حضور هزاران گردشگری هستیم که در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار حضور یافته و از بخش‌های مختلف این جشنواره استفاده می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: در این سال‌ها 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، توسعه و بهسازی آب‌های گرم و ... انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در کنار آن شاهد نشر و ترویج فرهنگ و آداب و رسوم اصیل و ریشه‌دار در سایه برگزاری این جشنواره هستیم که با پوشش‌های محلی، تولید غذاهای سنتی و موسیقی آئینی و همچنین ورزش‌های بومی و محلی همراه است.

نقی‌زاده از گردشگری به عنوان غذای روح و مانعی در مسیر افسردگی و انزواطلبی یاد کرد و گفت: سفر می‌تواند بسیاری از خلاهای روحی و روانی را پر کرده و ظرفیت آشنایی بهتر مردم را با مناطق مختلف کشور فراهم آورد.

وی در پایان اظهار داشت: تقویت صنعت گردشگری تنها گزینه برطرف کننده مشکلات اقتصادی و درآمد کشور و اشتغالزایی است که اگر به مفهوم واقعی انجام شود با نتایج مثبت همراه خواهد بود.

انتهای پیام/62005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول