اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فراکسیون و مشاور اصناف:

«آموزش» گزینه مغفول گردشگری در نوش‌آباد بود

دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور پس از انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی جذب توریست در نوش‌آباد گفت: آموزش تنها گزینه‌ای بود که جای آن برای ایجاد زیرساخت‌ها در جذب توریست در این شهر کم و ضروری به نظر می‌رسید.

«آموزش» گزینه مغفول گردشگری در نوش‌آباد بود

مهران فرزین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه گردشگری و شکوفایی اقتصادی در شهر نوش‌آباد با پیشینه تاریخی و باستانی هفت هزار ساله انجام شد.

وی با اشاره به اینکه نوش‌آباد با توجه به جاذبه‌های طبیعی از جمله شهر زیرزمینی «اویی» و جاذبه‌های گردشگری فرهنگی مذهبی می‌تواند قطب گردشگری شود افزود: آموزش تنها گزینه‌ای بود که جای آن برای ایجاد زیرساخت‌ها در جذب توریست در این شهر کم و ضروری به نظر می‌رسید.

به گفته وی، از آنجا که متولی امر آموزش و کسب مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است تدابیر لازم برای انجام مقدمات اندیشیده شد و طی هماهنگی‌های لازم و حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بستر انعقاد تفاهم‌نامه آماده و به امضای این سازمان و شورای شهر نوش‌آباد رسید.

مشاور شورای عالی اصناف کشور با تأکید بر اینکه بخش مهارت‌آموزی سازمان فنی حرفه‌ای یکی از مراکزی است که واجد شرایط دریافت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی است تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه با شناسایی مشاغل مناسب و بومی این شهر در حوزه گردشگری نیازسنجی و اولویت برگزاری دوره‌های آموزشی آن از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان همراه با اعطای تأییدیه یا گواهینامه در پایان دوره انجام می‌شود که با دریافت پروانه مهارت بودجه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

فرزین اقتصاد و اشتغال پایدار را در گرو آموزش دانست و گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه آموزشی مربوط به بخش مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای خدمات صنفی در حوزه گردشگری مشاغل مناسب با این حوزه ایجاد می‌شود و تحول عظیمی در اقتصاد و شکوفایی اشتغال‌زایی این منطقه رخ می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در هفت ماده تنظیم شده است افزود: طراحی برنامه‌ریزی و راه‌اندازی سیستم منسجم و یکپارچه آموزشی در خصوص اجرای آموزش‌های استاندارد شغلی جهت به‌ روز‌ رسانی و ارتقای مهارت نیروی انسانی مرتبط با مشاغل شهر نوش‌آباد ماده یک این تفاهم‌نامه است.

فرزین تعهدات سازمان نسبت به بررسی و تصویب استانداردهای آموزشی و سرفصل‌های تخصصی آموزشی ارائه شده توسط شورای شهر بر اساس ضوابط و مقررات سازمان را مفاد ماده دو این تفاهم‌نامه دانست و افزود: همکاری سازمان در اجرای دوره‌های آموزشی شهروندان شهر نوش‌آباد به صورت دوره‌های حضوری، صدور مجوز ایجاد مرکز آموزش جوار کارگاهی بین کارگاهی مجازی و حضوری بر اساس ضوابط مقررات سازمان، همکاری در تهیه و تدوین محتوای فیلم‌های آموزشی، برگزاری آزمون و اعطای گواهینامه یا تأییدیه معتبر به شرکت‌کنندگان در صورت قبولی در آزمون توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مطابق مقررات، تهیه و تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی شامل دوره‌ها کارگاه و سمینارهای آموزشی مشترک تأمین مربی در رشته‌هایی که به صورت حضوری برگزار می‌شود از زیر فصل‌های ماده دو است.

به گفته وی، نیازسنجی آموزشی و اعلام نیازهای آموزشی و شغلی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی توسط شورای اسلامی شهر نوش‌آباد، تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی با همکاری کار‌شناسان سازمان بر اساس فرمت‌های سازمان، ثبت‌نام دوره‌های آموزشی در سطح شهر، انجام امور ثبت‌نام آموزش حضوری کارآموزان فنی و حرفه‌ای در دفتر شورای شهر از مفاد ماده سوم این تفاهم‌نامه است.

دبیر فراکسیون اصناف کشور در ادامه با تأکید بر اینکه سایر شرایط و مواردی که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی نشده است، تابع احکام کلی و شرایط عمومی مربوط به تمامی تفاهم‌نامه‌ها و قوانین جاری کشور و برای طرفین لازم الاجرا است افزود: این تفاهم‌نامه پس از امضا به مدت دو سال شمسی معتبر بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

ابوطالب جلالی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در سفر به شهر نوش‌آباد پس از انعقاد و امضای تفاهم‌نامه آموزشی جذب توریست با شورای شهر این منطقه که با حضور مشاور شورای عالی اصناف کشور، احمدعلی حلواچی عضو فعال دفتر مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور، سید رضا توکلیان شهردار نوش‌آباد، سیدعباس متولی رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان، معاون فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان، مسئول فنی و حرفه‌ای شهرستان آران و بیدگل، انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر شهر نوش‌آباد در محل شهرداری نوش‌آباد برگزار شد سفر خود را با بازدید از شهر زیر زمینی نوش‌آباد و پارک لاله درختکاری شده به دست مرحوم عزیزالله فرزین به پایان برد.

انتهای پیام/2406/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول