اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان:

ظرفیت گردشگری سلامت می‌تواند توانمندی‌های اردبیل را بارور کند

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت:‌ ظرفیت گردشگری سلامت می‌تواند توانمندی‌های استان اردبیل را به معنای واقعی به ظهور و بروز حقیقی برساند.

ظرفیت گردشگری سلامت می‌تواند توانمندی‌های اردبیل را بارور کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، محسن پاک‌آیین در دیدار هیئت‌های تجاری و گردشگری اردبیل اظهار داشت:‌ یکی از ظرفیت‌های عظیمی که استان اردبیل می‌تواند در بارور کردن آن و استفاده بهینه از این ظرفیت موفق عمل کند، توانمندی بخش گردشگری است که بسیاری از حوزه‌های آن مغفول مانده است.

وی نزدیکی و همجواری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان و ضرورت تقویت و توسعه روابط با کشور همسایه را یادآور شد و تصریح کرد: این ظرفیت خوبی است که بیماران و افراد مبتلا به درد و آلام به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند که این خود می‌تواند مقدمه توسعه گردشگری و توریسم خارجی باشد.

پاک‌آیین خاطرنشان کرد: امروز گردشگری سلامت از جمله رویکردهای صنعت گردشگری دنیا است که با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شده و همچنان توانمندی در این حوزه به چشم می‌خورد.

این مسئول وجود پزشکان متخصص، حاذق و صاحب امکانات پیشرفته را یادآور شد و اضافه کرد: این خود می‌تواند عامل و عنصر تشویقی برای حضور گردشگران متعدد باشد.

وی ضرورت توسعه و راه‌اندازی بخش‌های مختلف بیمارستانی و مراکز تخصصی را در پذیرش و مداوای بیماران آذری یادآور شد و بیان کرد: آینده حوزه توریسم درمانی استان اردبیل بسیار روشن و شاخص است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در ادامه گفت: هیئت گردشگری استان اردبیل با سفری که به آذربایجان کردند در مسیر تقویت روزافزون راه حل‌هایی هستند تا جذب و جلب گردشگران تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هیئت تجاری، گردشگری اردبیل که با همراهی فعالان بخش گردشگری سلامت و به سرپرستی دبیر اتاق تعاون استان و جمعی از متخصصان به آذربایجان صورت گرفت فرصتی را فراهم کرد تا از کلینیک فوق تخصصی پزشکان ایرانی تبریز مهر باکو بازدید شده و با امکانات این مرکز تخصصی در سه طبقه و بیش از دو هزار متر مربع بهتر و بیشتر آشنا شدند.

اما رایزن بازرگانی سفارت ایران در باکو نیز در سخنانی یکی از قطب‌های گردشگری کشورمان را سرعین و اردبیل خطاب کرد و گفت: وجود هتل‌های متعدد، اقامتگاه‌ها و مراکز پذیرایی‌کننده نشان می‌دهد که این استان توان و قدرت بیشتری را در مسیر جلب و جذب گردشگران و توریسم بیشمار دارد.

سید فرج شهیدی افزود: استان اردبیل در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان از امکانات خوبی برخوردار است و ضرورت ایجاد تسهیلات لازم از جمله هتل‌های جدید و تسهیل در رفت و آمدهای زمینی و هوایی برای بیماران از خواسته‌ها و مطالبات اصلی گردشگران خارجی است.

انتهای پیام/62004/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول