اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان خبر داد

بهره‌برداری از خانه تشکل‌های گردشگری در سنندج/ تجلیل از خادمین صنعت گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از بهره‌برداری خانه تشکل‌های گردشگری به مناسبت هفته گردشگری در سنندج خبر داد.

بهره‌برداری از خانه تشکل‌های گردشگری در سنندج/ تجلیل از خادمین صنعت گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آرمان وطن‌دوست پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری با شعار گردشگری، آب حفاظت از آینده مشترک در سطح استان برگزار می‌شود.

وی بهره‌برداری از خانه تشکل‌های گردشگری سنندج و منازل استیجاری روستای پالنگان را از جمله برنامه‌های این هفته در استان عنوان کرد و افزود: اجرای ویژه برنامه‌های گردشگری از تلویزیون با همکاری صدا و سیمای مرکز کردستان، صعود گروه کوهنوردی این اداره کل به قله سراج‌الدین روستای نران و برگزاری تورهای سنندج گردی با همکاری آژانس‌های مسافرتی و شهرداری سنندج از جمله برنامه‌های این اداره‌کل به مناسبت هفته گردشگری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی در خانه کرد سنندج، تجلیل از خادمین صنعت گردشگری، برگزاری مسابقات کردستان شناسی در حوزه گردشگری با ارائه جوائز ویژه شامل تورهای گردشگری از دیگر برنامه‌های این هفته در سطح استان است.

وطن‌دوست از افتتاح پروژه‌های عمرانی گردشگری در شهرهای بانه، قروه و روستای نگل خبر داد و تصریح کرد: در روز جهانی جهانگردی که مصادف با 5 مهر ماه است بازدید از موزه‌های مردم شناسی و باستان شناسی سنندج و غار کرفتو و سایت‌های تاریخی سطح استان برای بازدید کنندگان و علاقه مندان رایگان است.

وی از تخفیف 30 درصدی در واحدهای اقامتی در استان به همین مناسبت خبر داد و افزود: ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته گردشگری همزمان با شهر سنندج در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، استان کردستان به لحاظ تاریخ و قدمت طولانی و جغرافیای خاص خود از مکان‌های تاریخی و طبیعی با ارزشی برخوردار است که در مناطق مختلف استان پراکنده هستند.

جنگل‌های بلوط، آبشارها و رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های طبیعی و کوه‌های سر به فلک کشیده؛ طبیعت زیبا و چشم نواز استان کردستان را رقم زده و یکی از زیباترین جلوه‌های گردشگری طبیعی ایران را در دامنه‌های زاگرس به وجود آورده است.

این استان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است که هر ساله در ایام‌های مختلف به ویژه در تعطیلات نوروز و تابستان جمع زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود می‌کشاند.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول