اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اتحادیه گردشگری شهرستان کاشان:

کاشان دارای رتبه پنجم درآمدهای گردشگری کشور است

مدیر اتحادیه گردشگری شهرستان کاشان از قرار گرفتن این شهرستان در جایگاه پنجم ایجاد درآمدهای گردشگری کشور خبر داد.

کاشان دارای رتبه پنجم درآمدهای گردشگری کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس‌ از کاشان، علی مسعودنیا سه‌شنبه‌شب در سالن اجتماعات هتل نگارستان کاشان با تبریک هفته تعاون به تعاون‌گران کاشانی اظهار داشت: 17 تعاونی گردشگری به ثبت رسیده در کاشان فعال است که از این تعداد 13 شرکت تعاونی زیر مجموعه اتحادیه گردشگری شهرستان هستند.

وی، برگزاری همایش‌هایی با موضوعات تعاون، اشتغال و گردشگری، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، امنیت گردشگری، زیرساخت‌های اقامتی، ساماندهی رستوران و آشپزخانه‌ها، آثار تاریخی کاشان، هدایا و سوغات کاشان، استخراج آمار و ارقام در حوزه گردشگری را در توسعه صنعت گردشگری کاشان تأثیرگذار دانست.

مدیر اتحادیه گردشگری شهرستان کاشان در ادامه، عدم ثبات مدیریت در حوزه میراث فرهنگی شهرستان کاشان را از مهمترین علل رکود این صنعت در منطقه کاشان دانست و تأکید کرد: توسعه گردشگری، حفظ آثار تاریخی و رفع مشکلات فرادستی در کاشان نیازمند تدوین برنامه جامع و همه‌ جانبه است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان رتبه پنجم درآمدهای گردشگری کشور را در اختیار دارد افزود: در توسعه صنعت گردشگری کاشان علاوه بر آثار تاریخی، باید به پیشینه مذهبی آن نیز توجه شود.

مدیر اتحادیه گردشگری شهرستان کاشان آموزش راهنمایان گردشگری و ایجاد زمنیه‌های گردشگری در کاشان را به عنوان دو پیش فاکتور اساسی در جذب توریست و رونق اقتصادی دانست و یادآور شد: علاوه بر این، ایجاد زمینه‌ سفرهای ارزان قیمت، رونق اقتصادی گردشگری کاشان را دو چندان می‌کند.

مسعودنیا با اشاره به اینکه سالانه بیش از 5 میلیون گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و اماکن تاریخی کاشان بازدید می‌کنند عنوان کرد: تسریع در ایجاد امکانات رفاهی و اقامتگاهی کوچک و بزرگ، آمار گردشگران منطقه کاشان را به دو برابر افزایش می‌دهد.

به گفته وی، حوزه گردشگری، عرصه وسیع درآمدزایی در عرصه کار و اشتغال است که می‌تواند شکوفایی اقتصادی و رونق کسب و کار را در شهرستان تاریخی کاشان ایجاد کند.

مدیر اتحادیه گردشگری شهرستان کاشان در ادامه لازمه پیشرفت و توسعه را توجه به امر تعاونی‌ها، تعامل و همکاری همه بخش‌های وابسته به صنعت گردشگری از جمله تعاونی‌های گردشگری، دفاتر مسافرتی، هتل‌ها و رستوران‌ها و همچنین نظارت و همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر دستگاه‌های مرتبط دانست.

همایش تعاون، اشتغال و گردشگری با حضور مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت میراث ، مدیر اتحادیه گردشگری کاشان و فعالان حوزه گردشگری منطقه، همراه با برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کاشان در سالن اجتماعات هتل نگارستان کاشان برگزار شد. 

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول