اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز:

طرح جامع گردشگری در البرز تدوین شود

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز بر ضرورت اجرای هر چه سریع‌تر طرح جامع گردشگری در این استان تأکید کرد.

طرح جامع گردشگری در البرز تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، امیر یزدی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان البرز اظهار کرد: البرز با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان نیازمند طرح جامع گردشگری بوده که تا‌کنون این مهم محقق نشده است.

وی ادامه داد: براساس زمان‌بندی تعیین شده باید این طرح در اسرع وقت تدوین شود تا بتوانیم در مسیر توسعه صنعت گردشگری در این استان گام برداریم.

این مسئول با بیان اینکه بعد از گذشت سه سال از استان شدن البرز هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است، افزود: کم‌توجهی و عدم استقبال از اجرای این طرح سبب شده است تا صنعت گردشگری در این استان با رونق مواجه نشود.

وی با تأکید بر اینکه منطقه گردشگری چالوس و طالقان بستر مناسبی برای توسعه استان به شمار می‌رود، ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاران در مناطق گردشگری استان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند گره‌گشای توسعه صنعت گردشگری در البرز باشد.

یزدی گفت: باید سرمایه‌گذاران را جذب این استان کنیم چراکه سرمایه‌گذاران منتظر تأیید طرح‌های ما نمی‌مانند لذا فراهم کردن بسترهای جذب سرمایه‌گذار مهم‌ترین راهکار برای توسعه صنعت گردشگری است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز تأکید کرد: جذب سرمایه‌گذاران در مسئله نقدینگی اقتصاد کشور مؤثر است لذا رفع مسئله نقدینگی نیز از طریق سرمایه‌گذاری محقق خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر تدوین سریع طرح جامع گردشگری گفت: در این طرح جامع باید تمامی شرایط اقلیمی و نیازهای استان دیده شده و به مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهرستان‌های مختلف به ویژه در منطقه طالقان پرداخته شود.

*ضرورت فعال شدن کمیته گردشگری در استان البرز

یزدی در ادامه سخنان خود بر ضرورت فعال شدن کمیته گردشگری در این استان تأکید کرد و افزود: با فعال شدن این کمیته باید طرح‌های گردشگری استان مورد بررسی قرار گیرد و به سرمایه‌گذار ارائه شود تا موانع موجود برطرف گردد.

انتهای پیام/2302/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول