اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد

اجرای 21 برنامه به مناسبت هفته گردشگری در استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از اجرای 21 برنامه به مناسبت هفته گردشگری در این استان خبر داد.

اجرای 21 برنامه به مناسبت هفته گردشگری در استان مرکزی

مجتبی رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: 5 تا 11 مهرماه به عنوان روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری و 19 تا 25 مهر‌ماه به عنوان سالروز تاسیس استان مرکزی و هفته گردشگری استان نامگذاری شده است که به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های هفته گردشگری ستاد برگزاری و کمیته‌های تخصصی تشکیل شد و برنامه‌ریزی لازم در زمینه‌ برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم مربوط به هفته‌ گردشگری را در دستور کار قرار دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: پس از تشکیل ستاد برگزاری هفته گردشگری استان و برگزاری سه جلسه با حضور مدیرکل، معاونین اداره کل و مسئولان نمایندگی شهرستان‌ها 21 برنامه مصوب شد که بخشی از برنامه‌ها در هفته گردشگری کشوری (5 تا 11 مهر‌ماه) و بخشی دیگر به مناسبت سالروز تاسیس استان مرکزی (19 تا 25 مهرماه) و هفته گردشگری استان برگزار خواهد شد.

رضوانی حضور کارکنان در نماز جمعه و دیدار مدیرکل و کارکنان با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اراک برگزاری جشنواره انگور در روستای هدف گردشگری هزاوه، جشن بزرگ گردشگری در پارک امیرکبیر، میزگرد و نشست تخصصی گردشگری در برنامه چهارسوق همدلی در شبکه تلویزیونی آفتاب و گفت‌وگوی ویژه در رادیو جوان، پخش فیلم سرزمین خورشید از مانیتور دانشگاه‌ها و توزیع پکیج گردشگری در بین دانشجویان را از برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد:‌ حضور اتوبوس سیار صنایع دستی در دانشگاه‌ها، برگزاری همایش گردشگری روستایی «آوه ساوه»، تور گردشگری روستای چناقچی علیا و بازدید از پروژه بزرگ تفریحی گردشگری سرزمین ایرانیان زرندیه از جمله برنامه‌های هفته گردشگری استان است.

وی برپایی نمایشگاه صنایع دستی در حمام موزه عرش محلات، غباررویی از امامزاده احمد (ع)، بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از محوطه تاریخی ذلف‌آباد، استقبال نمادین از مسافرین در ورودی شهر اراک، استفاده از شعارهای گردشگری در سربرگ نامه‌های اداری و نصب بنر با موضوع «گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک» را از برنامه‌های این هفته برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بازدید از مدارس هزاوه و گلباران مقبره شهدای روستای هزاوه، تجلیل از خادمان گردشگری، اجرای تورهای استان‌گردی همراه با خبرنگاران استان، بازدید مدیرکل و معاونین از دفاتر و هتل‌های استان، برگزاری همایش گردشگری سلامت در تفرش، نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان ساوه، بازسازی و افتتاح هتل اقصی محلات و معرفی مفاخر استان در موزه مفاخر اراک از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: به مناسبت ششم مهرماه روز جهانی جهانگردی بازدید از تمامی موز‌ه‌های استان برای عموم علاقمندان رایگان است.

انتهای پیام/87003/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول