اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی:

درآمد سالانه گردشگری ایران یک‌میلیارد دلار است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درآمد سالانه گردشگری ایران را یک میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: ایران در افق 1404 باید به درآمد 20 میلیارد دلاری در صنعت گردشگری برسد.

درآمد سالانه گردشگری ایران یک‌میلیارد دلار است

مهرداد لاهوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در کشور اظهار کرد: برای برطرف شدن دغدغه‌های صنعت گردشگری در مجلس طرح‌هایی تهیه شده است تا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه مستقل تبدیل شود.

وی، با اشاره به اینکه در افق 1404 باید به درآمد 20 میلیارد دلاری در صنعت گردشگری برسیم، افزود: ایران جزو دهمین کشور برتر دنیا در زمینه جاذبه‌های گردشگری است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس درآمد سالانه حاصل از گردشگری کشور را که یک‌ میلیارد دلار ذکر کرد و یادآور شد: این در حالی است که ترکیه از نظر جاذبه‌های گردشگری در ردیف سی ‌و‌ هشتم دنیا قرار دارد اما درآمد سالانه آن 26 میلیارد دلار بوده و مالزی نیز با همین شرایط 22 میلیارد دلار درآمد دارد.

وی، صنعت گردشگری را مطمئن‌ترین راه سرمایه‌گذاری در کشور دانست و تصریح کرد: امروز از نظر رتبه، صنعت گردشگری رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خودش اختصاص داده است که می‌تواند جایگزین صنعت خودرو و نفت شود.

لاهوتی، گیلان را دارای محیطی با آرامش، نظم و به دور از هرج و مرج ذکر کرد و افزود: امیدواریم در دولت تدبیر و امید با توان بیشتری به برطرف شدن مشکلات صنعت گردشگری این استان پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه دریا متعلق به تمام مردم است، ادامه داد: سازمان عمران دریا در استان‌ها به‌عهده استاندار و در شهرستان‌ها به‌عهده فرماندار است که مکلف هستند امکانات غریق را فراهم کنند و تأمین اعتبار نیز به‌عهده سازمان ورزش و جوانان است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس روستاهای گردشگری ایران را دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی برشمرد و خاطرنشان کرد: از این ظرفیت باید برای توسعه صنعت گردشگری کشور گام برداشت.

وی دارا بودن حریم ساحلی آزاد را از ویژگی‌های لنگرود ذکر کرد و متذکر شد: لنگرود تنها شهرستانی بوده که تمام حریم ساحل آن آزاد و دارای 14 طرح خصوصی‌سازی است.

انتهای پیام/84002/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول