اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

چرخ گردشگری را متوقف نکنید

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: همدان در هر فصل از زیبایی‌های خاصی برخوردار است که باید با برنامه‌‌ریزی مناسب برای جذب گردشگر، مانع از توقف چرخ گردشگری شویم.

چرخ گردشگری را متوقف نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری ظهر امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به رشد 17 درصدی حضور گردشگر در همدان اظهار کرد: در ایام تابستان، گردشگران با حضور در همدان از اماکن دیدنی همدان بازدید کردند که میزان آنها در آرامگاه باباطاهر و بوعلی سینا زیاد است.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد مسافران در هتل‌ها مستقر شده‌اند، ابراز داشت: تکمیل ظرفیت هتل‌های همدان نشان از افزایش مسافر دارد به طوری که روزانه 70 درصد ظرفیت هتل‌های همدان پر شده بود.

معاون عمرانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه شهرداری همدان باید به عنوان ستون نخست جشنواره تابستانی به میراث فرهنگی کمک کند، ادامه داد: برنامه‌های جشنواره تابستانی بسیار پرمغز بود و بخش خصوصی به خوبی ورود کرده بود که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

وی، راه‌اندازی تله‌کابین، شهربازی و فعالیت علیصدر را بسیار موثر دانست و گفت: امسال همچنان در بحث اسکان گردشگران مشکل داشتیم به طوری که همچنان در برخی اماکن گردشگری مشکل اسکان داریم.

سامری با اشاره به اینکه امسال با همکاری شهرداری و شورای تأمین نصب چادر در باباطاهر جمع شد، ابراز داشت: با وجود اینکه نصب چادر در باباطاهر ممنوع شده بود اما همچنان شاهد اسکان گردشگران در این محوطه هستیم که امیدواریم اماکن پیگیری کند.

وی در نظر گرفتن باغ ایرانی برای اسکان مسافران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در چند روز نخست ورود گردشگران به همدان، آنها در باغ ایرانی چادر نصب می‌کردند اما با مقداری ناهماهنگی این امر متزلزل شد و امروز از شهرداری هدایت مجدد گردشگران به این منطقه را خواستاریم.

معاون عمرانی استاندار همدان بر ضرورت برگزاری مراسم باشکوه بدرقه مسافران تأکید کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه افتتاح باشکوهی برای استقبال از مسافران تابستانی داشتیم، امیدواریم که با یک بدرقه مطلوب خاطره ماندگاری را برای آنها بر جای بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه پخت بزرگترین کماج، بار تبلیغی خوبی برای همدان و سوغات این شهر دارد، یادآور شد: برنامه‌ریزی برای انعکاس پخت بزرگترین کماج، مد نظر باشد تا معرفی استان نیز در آن لحاظ شود.

* بهداشت و حفظ محیط زیست از مباحث مهم گردشگری است

سامری در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی مناسب مانع از توقف چرخ گردشگری شد، ابراز داشت: همدان در هر فصل از زیبایی‌های خاصی برخوردار است که باید با برنامه‌‌ریزی مناسب در هر فصل جذب گردشگر داشته باشیم، تا چرخ گردشگری متوقف نشود.

وی بهداشت و حفظ محیط زیست را نیز از مباحث مهم گردشگری دانست و افزود: هنوز هم مشکلاتی در اماکن گردشگری و باغ‌رستوران‌ها داریم که باید با ایجاد کمیته‌ای این بحث را نیز پیگیری کنیم.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه برای ایجاد کمپ‌‎های اسکان مسافران باید برنامه‌ریزی شود، افزود: سرمایه‌گذارانی در این بخش وارد شده‌اند که با حمایت از آنان می‌توان کمپ‌هایی با قیمت مناسب را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه سراب گیان فضایی است که باید در حفظ آن تلاش کرد، ابراز داشت: با هماهنگی میراث فرهنگی باید این فضا کنترل شود تا شاهد این نباشیم که محیط زیست، دچار مشکل شود.

سامری بر تبلیغ غار علیصدر در همه ورودی‌های شهر تأکید کرد و گفت: همه اماکن دیدنی باید در ورودی‌های همدان مورد تبلیغ قرار گیرند.

وی با اشاره به باغ موزه دفاع مقدس نیز خاطرنشان کرد: این باغ‌موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری است که مسافران راهیان نور نیز هنگام بازگشت از مناطق جنوب برای بازدید اقدام می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه در همایش بین‌المللی میر سیدعلی همدانی از شخصیت‌های برجسته کشوری دعوت شود، یادآور شد: برای برنامه‌ریزی مطلوب برگزاری همایش میرسید علی همدانی، جلسه‌ای با حضور امام جمعه همدان و استاندار همدان برگزار شود.

وی در پایان اظهار کرد: گردشگری، پرتوان‌ترین و بالقوه‌ترین ظرفیت استان است که هم اشتغال، هم توسعه شهری و هم معرفی همدان را در پی دارد.

انتهای پیام/89003/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول