اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون زنجان خبر داد

صادرات بیش از 29 نوع قلم کالا از ایران به اوگاندا

دبیر اتاق تعاون زنجان گفت: بیش از 29 نوع قلم کالا از ایران به اوگاندا صادر می‌شود.

صادرات بیش از 29 نوع قلم کالا از ایران به اوگاندا

محسن جاویدان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان‌ اظهار داشت: ظرفیت‌های صادراتی دو کشور ایران و اوگاندا باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی به روابط ایران و اوگاندا اشاره کرد و افزود: توسعه روابط تجاری ایران و اوگاندا با محوریت زنجان صورت می‌گیرد.

دبیر اتاق تعاون زنجان ضمن تاکید بر تقویت اقتصادی ایران و اوگاندا، خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری ایران در اوگاندا تاثیر بالایی بر توسعه روابط تجاری دو کشور خواهد داشت.

وی منطقه آزاد تجاری ایران در اوگاندا را یادآور شد و گفت: منطقه آزاد تجاری به همت جمهوری اسلامی ایران در کشور اوگاندا راه‌اندازی می‌شود که دارای وجوه بسیارمثبتی خواهد بود.

جاویدان با بیان اینکه برای نخستین بار است که کشوری در کشور دیگر منطقه آزاد تجاری راه‌اندازی می‌کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی برای فعالین اقتصادی ایجاد کرده است.

دبیر اتاق تعاون زنجان ظرفیت‌های موجود در کشور اوگاندا را مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: باید نسبت به استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کرد.

وی اقلیم و کشاورزی کشور اوگاندا را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اقلیم این کشور موجب ایجاد ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی شده است.

جاویدان توجه به ظرفیت‌های کشاورزی را ضروری عنوان کرد و گفت: بخش غیر دولتی استان و کشور می‌تواند با تکیه بر ظرفیت‌های کشاورزی اوگاندا فعالیت‌های خوبی در این بخش انجام دهد.

دبیر اتاق تعاون زنجان با بیان اینکه سالانه هزینه‌های زیادی برای واردات برخی محصولات کشاورزی در کشور و استان می‌شود، افزود: با تکیه برظرفیت‌های موجود کشاورزی اوگاندا می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد.

وی خاک و اقلیم کشور اوگاندا را برای کاشت بسیاری از محصولات مناسب عنوان کرد و گفت: باید نسبت به این ظرفیت‌ها حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

جاویدان توسعه روابط دو کشور در بخش‌های دیگر را نیز ضروری دانست و اظهار داشت: بخش پزشکی یکی دیگر از بخش‌های مهم برای توسعه روابط دوجانبه است.

دبیر اتاق تعاون زنجان صدور کالاها و لوازم پزشکی را یکی از ظرفیت‌های موجود برای همکاری عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی می‌تواند در این بخش فعالیت خوبی داشته باشد.

وی صدور داروهای ایرانی به کشور اوگاندا را یادآور شد و اظهار داشت: کیفیت داروهای تولیدی در ایران بسیار مناسب است و این کیفیت کاملاً مورد قبول کشور اوگاندا است.

جاویدان افزایش صادرات بین دو کشور را یکی از اهداف مهم خواند و تاکید کرد: دو کشور بر توسعه صادرات کالاهای خود برنامه‌ریزی دارند.

دبیر اتاق تعاون زنجان روابط تجاری دو کشور را در سال‌های اخیر مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: این روابط باید در گستره بیشتری ادامه داشته باشد.

وی از وجود زمین مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران در اوگاندا خبر داد و تاکید کرد: دولت اوگاندا زمینی برای حضور فعالین اقتصادی ایران در این کشور قرار داده است.

جاویدان اوگاندا، تونس و ترکمنستان را کشورهای دارای تعامل و همکاری در بخش بازرگانی نام برد و تاکید کرد: در سال‌های اخیر همکاری‌های نزدیکی با این کشورها صورت گرفته است.

دبیر اتاق تعاون زنجان کشت برون‌مرزی را یکی از اهداف مهم در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/73007/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول