اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

برگزاری همایش تجلیل از خادمان امامزادگان در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری همایش تجلیل از امامزادگان در این استان خبر داد.

برگزاری همایش تجلیل از خادمان امامزادگان در زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی روز پنجم ذی‌القعده به نام تجلیل و تکریم امامزادگان نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان به عنوان قطب مذهبی نقش مهمی در ترویج فرهنگی دینی و معارف اسلامی دارند، تصریح کرد: تقویت بنیه‌های دینی جوانان از جمله کارکردهای امامزادگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به 100 بقعه متبرکه در استان وجود دارد، اضافه کرد: به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی سالانه برنامه‌های مختلفی در این مکان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خادمین و هیئت امنای امامزادگان افزود: امسال پنج ویژه‌برنامه در این زمینه اجرایی می‌شود.

باقری تصریح کرد: این برنامه در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، امامزاده زیدالکبیر ابهر، امامزاده عوف هاشم و امامزاده محمد (ع) خدابنده برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در روز ولادت امام رضا (ع) نیز مراسمی با همین عنوان در روستای پری برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف اداره کل اوقاف در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر مهم تاکید دارند، از همین رو برنامه‌ها در راستای تحقق این اهداف اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم امامزادگان در جامعه دینی و اسلامی گفت: با اقدامات انجام شده توسط اداره کل اوقاف استان، نقش امامزادگان و کارکردهای دینی و مذهبی آنها در جامعه تبیین شده است و روز به روز حضور جوانان در این مکان‌های مقدس افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/73005/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول