اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد

آغاز برداشت انار در شهرستان طارم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: برداشت انار از باغات شهرستان طارم آغاز شده است.

آغاز برداشت انار در شهرستان طارم

مسعود زنگنه امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: انار یکی از محصولات مهم تولیدی در بخش باغی شهرستان طارم محسوب می‌شود.

وی به آغاز برداشت انار در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: هر ساله میزان قابل توجهی از این محصول در باغات شهرستان برداشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم سطح زیر کشت این محصول باغی را یادآور شد و تاکید کرد: سطح زیر کشت محصول انار در باغات طارم یک هزار 500 هکتار است.

وی از آغاز عملیات برداشت این محصول در باغات طارم خبر داد و گفت:  عملیات برداشت محصول انار در سطح یک هزار و  285 هکتار  از باغات بارده طارم آغاز شده است    

زنگنه با بیان اینکه از نیمه دوم شهریور ماه امسال این عملیات آغاز می‌شود، افزود: عملیات برداشت محصول انار در ارقام زودرس آغاز شده که تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از عملیات برداشت انار اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از مجموع این سطح بیش از 17 هزار و990 تن محصول انار برداشت شود.

وی با بیان اینکه این میزان برداشت مصارف مختلفی خواهد داشت، افزود: از این میزان 17 هزار و 700 تن جهت مصرف تازه خوری و 290 تن جهت تهیه رب انار است.

زنگنه از افزایش 11 درصدی عملکرد نسبت به سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: افزایش سطح زیر کشت باغات بارده یکی از دلایل این افزایش عملکرد بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم اجرای طرح اصلاح باغات انار را از دیگر دلایل این افزایش عملکرد دانست و اظهار داشت: هرس باغات ،مبارزه با کرم گلوگاه انار و تغذیه مناسب موجب شده میزان عملکرد نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

وی به میزان عملکرد سال گذشته اشاره کرد و افزود: میزان عملکرد سال گذشته 16 هزار 800 تن برآورد شده است.

زنگنه خانوارهای بهره‌بردار از محصول انار را یادآور شد و خاطر نشان کرد: بیش از 3 هزار خانوار در شهرستان طارم بهره‌بردار محصول انار هستند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه این 3 هزار خانوار در کار برداشت انار مشغول هستند، افزود: این خانوارها از این طریق درآمد کسب می‌کنند.

وی از درآمد مناسب برای این بهره‌برداران خبر داد و تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصله از برداشت انار به 274 میلیارد ریال برای بهره‌برداران برسد.

زنگنه به ارقام موجود انار در شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: ملس شیرین و ملس ترش از جمله این ارقام هستند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم پوست سیاه، شاه بار و میخوش را از دیگر ارقام انار برداشتی عنوان کرد و اظهار داشت: دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی نیز از دیگر ارقام انار برداشتی هستند.

وی بازار مصرف انار تولیدی از باغات طارم را یادآور شد و تاکید کرد: هدف بازار مصرف انار تولیدی طارم در سایر شهرهای استان و استان‌های همجوار خواهد بود.

زنگنه کیفیت و کمیت محصول تولیدی طارم را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: کیفیت تولید انار در منطقه طارم بسیار مناسب است.

انتهای پیام/73007/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول