اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

به‌کارگیری 199 ناظر کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 199 ناظر کشاورزی به زودی فعالیت خود را در آذربایجان غربی آغاز می‌کنند.

به‌کارگیری 199 ناظر کشاورزی در آذربایجان غربی

سیدعلی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به استفاده از ناظران کشاورزی در آذربایجان غربی، اظهار داشت: 72 شرکت خدمات فنی و مهندسی کشاورزی با به‌کارگیری 199 ناظر در استان به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه لازم است استفاده غیراصولی و بیش از اندازه سموم کشاورزی در مزارع جلوگیری شود، تصریح کرد: کشاورزان باید از الگوی کشت ارائه شده توسط جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تبعیت کنند.

مختاری با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی در مزارع آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به منظور فرهنگ‌سازی در این زمینه تلاش کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با ابراز امیدواری از افزایش قیمت خرید گندم توسط دولت از کشاورزان، افزود: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم سبب دلگرمی کشاورزان می‌شود. امیدواریم این قیمت در سال زراعی جدید به 10 هزار ریال افزایش یابد.

مختاری با اشاره به میزان گندم تولیدی در آذربایجان غربی، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود میزان گندم تولیدی در سال زراعی جاری 630 هزار تن باشد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی 92- 91 بیست و پنج هزار تن گندم توسط گندم‌کاران استان به مراکز خرید تضمینی گندم توسط دولت تحویل داده شده است و 240 هزار تن گندم نیز به مراکز غیردولتی از جمله کارخانجات آرد و کارخانه های خوراک دام و طیور فروخته شده است.

انتهای پیام/61010/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول