اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر خوسف مطرح کرد

برگزاری 18 جلسه کارگروه توسعه کشاورزی در خوسف

رئیس شورای شهر خوسف گفت: از زمان افتتاح صندوق توسعه بخش کشاورزی در شهرستان خوسف تاکنون 18 جلسه کارگروه توسعه در خوسف برگزار شده است.

برگزاری 18 جلسه کارگروه توسعه کشاورزی در خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، صبح امروز محمدرضا خوشحال در جلسه ستاد اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خوسف از نیمه دوم سال 91 تشکیل و در این مدت فعالیت‎های خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: تاسیس نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان با توجه به پتانسیل بالای کشاورزی و دامداری منطقه و به منظور شناسنامه‌دار کردن کشاورزان و دامداران شهرستان خوسف با تلاش مسئولان نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان افتتاح و در حال حاضر نیز با 650 عضو و صدور 188 پروانه برای کشاورزان منطقه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رئیس شورای شهر خوسف یادآور شد: از زمان افتتاح صندوق توسعه بخش کشاورزی در شهرستان خوسف تاکنون 18 جلسه کارگروه توسعه در شهرستان برگزار شده است.

خوشحال خاطر نشان کرد: مبلغ 25 میلیارد تومان به مرکز جهاد کشاورزی خوسف اختصاص یافته است.

وی بهسازی و نظارت بر توسعه باغات پسته در سطح 130 هکتار با تولید متوسط هفت تن در هکتار، بهسازی و توسعه سطح زیر کشت محصول نباتات علوفه‌ای در سطح 2 هزار و 121 هکتار و بهسازی و توسعه سطح زیر کشت محصول گل نرگس از سطح 9 هکتار به 18 هکتار با تولید متوسط 800 هزار شاخه در هکتار را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی خوسف برشمرد.

رئیس شورای شهر خوسف با اشاره به پنج مزرعه که به مزارع پنجگانه معروف است، گفت: مجوز پنج چاه به جای قنوات صادر شده است که از این تعداد سه چاه در محل‌های مناسب حفر شده است.

خوشحال ادامه داد: حفر 2 چاه در منطقه موسیان با 150 هکتار مزرعه با حفر چاه‌های متعدد در مناطقی که موقعیت مناسبی ندارند با افت آبدهی مواجه می‌شوند.

وی در ارتباط با کارگروه توسعه بخش کشاورزی در خوسف اظهار داشت: یک‌هزار و 474 طرح به بانک‌های کشاورزی و سپه با مبلغ 377 میلیارد و 973 میلیون ریال معرفی شده است.

رئیس شورای شهر خوسف یادآور شد: تعداد 63 طرح با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد و 886 میلیون ریال در دست بررسی قرار گرفته است که این طرح‌ها در بانک کشاورزی 41 طرح و بانک سپه 16 طرح است.

وی تصریح کرد: از تعداد یک‌هزار و 474 طرح ارائه شده به بانک‌های سپه و کشاورزی تعداد 869 طرح با اعتباری بالغ بر 127 میلیارد و 993 میلیون ریال از طریق این بانک‌ها پرداخت شده است.

انتهای پیام/69017/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول