اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال پسروی دریاچه ارومیه

نخستین تاثیر مشهود خشکی دریاچه ارومیه، مرگ زمین‌های کشاورزی است

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: نخستین تاثیر مشهود خشک شدن دریاچه ارومیه، از بین رفتن زمین‌های کشاورزی است و در راستای کاهش اثرات مخرب پسروی آب آن، توسعه الگوی کشت در شهرستان‌های حاشیه این دریاچه، با دقت تداوم خواهد یافت.

نخستین تاثیر مشهود خشکی دریاچه ارومیه، مرگ زمین‌های کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نشست شورای هماهنگی سازمان که با حضور معاونان، مدیران استانی و شهرستانی سازمان و مدیران کل ادارات تابعه برگزار شد اظهار کرد: اگر در هر منطقه، متناسب با شرایط اقلیمی و میزان آب موجود در دسترس کار کشت انجام پذیرد، در کوتاه مدت الگوی کشت به صورت نهادینه درآمده و اصلاح خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه سازمان جهاد کشاورزی، حفاظت از امکانات موجود کشاورزی و به تبع آن، بهبود محصولات کشاورزی است که در کنار این مهم باید فعالیت‌های جانبی نظیر حفظ اراضی زراعی و باغی و منابع آب و خاک تداوم یابد.

محمدیان ادامه داد: استفاده از تجهیزات ضد تگرگ و سرمازدگی از اقدامات مهم سازمانی برای مبارزه با بلایای طبیعی و پیشگیری از شدت صدمات وارده به بخش تولید است ولی نخستین اقدام برای پیشگیری از بلایای طبیعی توسعه پوشش بیمه محصولات کشاورزی خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین، رفع مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمانی ذکر کرد و گفت: نخستین تاثیر مشهود خشک شدن دریاچه ارومیه، از بین رفتن زمین‌های کشاورزی است و در راستای کاهش اثرات مخرب پسروی آب آن، توسعه الگوی کشت در شهرستان‌های حاشیه این دریاچه، با دقت تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول