اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش خبر داد

فعالیت 4 هزار خانوار آبپخشی در صنعت کشاورزی

بخشدار آبپخش از فعالیت 4 هزار خانوار آبپخشی در صنعت کشاورزی و باغداری خبر داد

فعالیت 4 هزار خانوار آبپخشی در صنعت کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا وفایی ظهر امروز در نشست بررسی قیمت خرید تضمینی خرما در آبپخش اظهار داشت: آبپخش یکی از قطب‌های فعال استان بوشهر در صنعت کشاورزی است و جایگاه قابل توجهی در زمینه باغبانی و تولید خرما دارد.

وی افزود: ایران اسلامی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرما محسوب می‌شود و محصول خرما در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی رتبه اول سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید را به خود اختصاص داده است.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: استان بوشهر از مهم‌ترین مناطق تولید خرمای کشور است و آبپخش با دارا بودن یک میلیون و 200 هزار اصله نخل و هشت هزار هکتار زمین زیر کشت نخیلات یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان خرما در استان بوشهر محسوب می‌شود.

وفایی با اشاره به اینکه آبپخش 35 درصد از تولید خرمای استان بوشهر را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: منطقه آبپخش با 50 هزار تن تولید سالانه محصول خرما 35 درصد از تولیدات خرمای استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گسترش تلاش در راستای رفع مشکلات کشاورزان منطقه آبپخش امری لازم و ضروری است و در ماه‌های گذشته به‌منظور ارائه خدمات مطلوب و کارآمد به کشاورزان این منطقه و بهبود شاخصه‌های کشاورزی در آبپخش تلاش و پیگیری فراوانی داشته‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: ایجاد اتحادیه‌های خرما در مناطق خرما خیز از عواملی است که سبب بهبود وضعیت کشاورزان می‌شود و این مساله باید به‌صورت جدی توسط مسئولان امر پیگیری شود.

بخشدار آبپخش عنوان کرد: کشاورزی یکی از مهم‌ترین عوامل در تامین معیشت مردم آبپخش است و بیش از چهار هزار خانوار آبپخشی در صنعت کشاورزی و بحث تولید خرما فعالیت دارند.

وفایی گفت: اعلام قیمت تضمینی خرید خرما از مسائل مهمی است که سبب ایجاد رونق و نشاط در بازار خرما می‌شود و به کشاورزان کمک می‌کند که تکلیف خود را بدانند.

وی افزود: اعلام قیمت خرید تضمینی خرما در زمان مناسب از مسائلی است که کشاورزان و تولیدکنندگان خرما توجه زیادی به آن دارند و امیدواریم مسئولان مربوط به این موضوع توجه داشته باشند.

وفایی یادآور شد: تمام توان خود را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم آبپخش به‌کار می‌گیریم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/2452/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول