اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته فرهنگ رضوی

نقاشان قزوینی در حرم امامزاده حسین (ع) قلم زدند

نقاشان جوان و مجرب قزوینی به مناسبت هفته فرهنگ رضوی در صحن امامزاده حسین (ع) به خلق مضمون رضوی روی بوم پرداختند.

نقاشان قزوینی در حرم امامزاده حسین (ع) قلم زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، ترکیبی از نقاشان جوان و مجرب قزوینی در هفته فرهنگ رضوی استان قزوین با اجرای ورک‌‌شاپ زنده نقاشی در صحن حرم امامزاده حسین (ع) به خلق مضمون رضوی روی بوم پرداختند.

این ورک‌شاپ به همت انجمن هنرهای تجسمی در قزوین اجرا شد و در آن هنرمندان نام‌آشنایی چون علی کاظم‌لو، ابوالفضل دل‌زنده و محمدابراهیم نعیمیان و هنرمندان جوانی چون مجتبی کاظم‌لو و محمد کرمی روی بوم و با استفاده از رنگ و روغن نقاشی کردند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان که بومش را به تصویرزنی مجاور حرم امام رضا (ع) اختصاص داده بود، برگزاری این ورک‌شاپ را حرکتی دانست که می‌تواند در انتقال مفاهیم رضوی اثرگذار باشد.

علی کاظم‌لو افزود: پرداختن به مفهوم مذهبی، در عین زیبایی محدودیت‌هایی را برای هنرمند ایجاد می‌کند و به همین دلیل اگر نقاش با مذهب مأنوس نباشد، نمی‌تواند اثر خوبی خلق کند.

ابوالفضل دل‌زنده، نقاش صاحب‌سبک قزوینی نیز که بومش را به نقش انگور زهرآگین اختصاص داده بود، گفت: به طور قطع زبان هنر برای انتقال آموزه‌های مذهبی بسیار مؤثر است؛ اما پرداختن به مضمون مذهبی، مسئولیت هنرمند را بیشتر می‌کند.

دل‌زنده ادامه داد: اگر هنرمند نتواند مفهوم را به بهترین شیوه روی بوم بیاورد، می‌تواند تأثیرات نامطلوبی در باور افراد بگذارد.

شایان ذکر است، مجموعه آثار این هنرمندان که در ورک‌شاپ رضوی روی بوم آمد، به زودی در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/77011/ز/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول