اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گیلان:

ترویج فرهنگ رضوی نیازمند مهندسی فرهنگی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: ترویج و نهادینه‏ کردن فرهنگ رضوی نیازمند مهندسی فرهنگی است.

ترویج فرهنگ رضوی نیازمند مهندسی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طیبه بزرگی ظهر امروز در ستاد خبری ششمین جشن‎های مردمی زیرسایه خورشید با بیان اینکه ترویج فرهنگ رضوی به عزم و یاری همگانی نیاز دارد، اظهار کرد: باید از ظرفیت‏های مردمی در ترویج این فرهنگ ارزشمند بهره گرفته شود.

* حضور خدام رضوی موجب آگاهی جوانان با فرهنگ رضوی می‌شود

وی، حضور پرخیر خدام در سطح شهرهای مختلف را موجب تعمیق و آگاهی بیشتر مردم به ویژه نسل جوان که تشنه یادگیری است با فرهنگ رضوی ذکر کرد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به نقش آستان قدس در ترویج فرهنگ رضوی، تصریح کرد: وجود مقدس امام ‏رضا (ع) یک شفافیت و بصیرت خاصی به زندگی سیاسی و اجتماعی مردم وارد کرده است به‏گونه‏ای که نه تنها در داخل کشور بلکه خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز علاقه‌مندان و مشتاقان زیادی دارد.

وی ادامه داد: این مسئله فرصت ارزشمندی است که باید از آن به بهترین نحو برای ترویج فرهنگ رضوی استفاده کرد و هر روز به وسعت این دریای عظیم افزود.

بزرگی، درباره اینکه «زیر سایه خورشید» تا چه اندازه توانسته است انتظارات مشتاقان امام ‏رضا (ع) را برآورده کند، تصریح کرد: افراد مختلف با سلیقه‏های متعدد در جمع مشتاقان حضرت امام‏ رضا (ع) حضور دارند.

وی اضافه کرد: توجه به سطح انتظارات این افراد زمینه را برای ترویج بیشتر فرهنگ رضوی فراهم می‏کند و زیر سایه خورشید با در نظر گرفتن جنبه‏های مختلف می‏تواند گام‏های بیشتر و مستحکم‏تری بردارد.

* برنامه‌های دهه کرامت با ترویج فرهنگ رضوی برگزار می‌شود 

این مسئول، با بیان اینکه دهه کرامت با فعالیت‏های عظیم اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ رضوی در کشور و آشکار شدن شخصیت امام‏ رضا (ع) در ابعاد مختلف زندگی ایشان است، افزود: این دهه با ترویج بیشتر جوانان به سوی فرهنگ رضوی روح جامعه را با نشاط معنوی همراه می‌کند.

وی درباره ترغیب جوانان به طرف مباحث دینی و معنوی گفت: معنویت اسلامی خدامحور است، به این معنا که حقیقتی متعالی و فراتر از تمام نمودهای هستی را می‏جوید و به تمام هستی معنا می‏بخشد و سرچشمه بی‏پایان رحمت و زیبایی و بی‏نیازی است.

بزرگی اضافه کرد: به منظور ترغیب جوانان به طرف چنین معنویتی هر چه بیشتر باید بسترهای لازم را در درون خانواده و اجتماع فراهم کرد.

به گفته وی، با معرفی و شناساندن فرهنگ اصیل دینی به جوانان سطح بصیرت و قدرت تصمیم‏گیری و انتخاب راه درست آنها افزایش می‌یابد.

* ضرورت معرفی سبک زندگی رضوی به جوانان

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به اینکه باید سبک زندگی رضوی به جوانان معرفی شود، خاطرنشان کرد: گرایش مردم به طرف اهل‏ بیت و امام‏ هشتم (ع) قابل تأمل و تحسین است.

وی ادامه داد: با معرفی الگوهای دینی به نسل جوان و تشویق آنها به سوی فرهنگ ارزشمند اسلامی باید آموزش ‏های دینی مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود و این نسل را با عمق فرهنگ رضوی آشنا کرد تا آنها در ادامه این مسیر با تفکر و تدبر بیشتری گام بردارند.

بزرگی با تأکید بر اینکه باید به گونه‏ای برنامه‏ریزی شود که فرزندان از همان دوران کودکی با آموزه‏های دینی انس بگیرند، متذکر شد: کودکان را باید به این امر مهم و الهی راهنمایی کنند.

به گفته وی، این تربیت صالح و سالم موجب نزدیک‌تر شدن سلیقه‏های نسل‏های مختلف به یکدیگر و کنار رفتن اختلاف سلیقه‏ای می‌شود.

این مسئول به نقش سیره رضوی در تحقق حماسه اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: امروز دشمن برای اینکه بتواند به اهداف دیرینه خود دست پیدا کند اعتقادات و افکار نوجوانان و جوانان کشور را نشانه رفته است بنابراین ما باید با تدابیر اساسی فرهنگ دینی و اسلامی خود را بیش از گذشته در بین نسل امروز ترویج دهیم.

* سیره رضوی موجب اتخاذ شیوه‌های درست اقتصادی توسط مردم می‌شود

وی خاطرنشان کرد: سیره رضوی کمک می‌کند تا مردم از جهات مختلف اقتصادی شیوه‏های درست را در پیش گیرند و برای رسیدن به اهداف کوتاه‏ مدت و بلندمدت اقتصادی به راهکارهای عملی و به پیشرفت واقعی دست یابند.

بزرگی، کاربردی کردن سبک زندگی رضوی را مهم دانست و تصریح کرد: برای انسان امروز، جهان مادی و زندگی این جهانی با تمام فریبندگی، گستردگی، زیبایی و دلربایی‏اش، چنگی به دل نمی‏زند.

وی افزود: انسان خود را در این سبک زندگی گرفتار می‏بیند و در جستجوی معنایی برای هستی خود به معنویت روی آورده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، متذکر شد: در این راه باید توجه کرد که هر سبک معنوی نمی‏تواند روح انسان را آرام کند بنابراین توجه و راز و نیاز با پروردگار و کمک خواستن از ائمه اطهار (ع) و گرایش به معنویت اصیل اسلامی در زندگی، انسان را به مقصد حقیقی می‏رساند.

 به گفته وی، چنین شرایطی با ترویج و آموزش سبک زندگی رضوی از طریق خانواده‏ها، آموزش و پرورش، رسانه‏ها و ... می‏توان روش درست زیستن را به نسل‏ها هدیه کرد.

انتهای پیام/2300/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول