اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز در یاسوج صورت گرفت

رونمایی از پوستر دومین جشنواره سراسری آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی

رونمایی از پوستر دومین جشنواره سراسری آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی عصر امروز و با حضور مسئولان استانی و کشوری صورت گرفت.

رونمایی از پوستر دومین جشنواره سراسری آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز نشست جشن‌های مردمی رضوی کهگیلویه و بویراحمد با حضور دبیر اجرایی جشن‌های مردمی رضوی کشور، معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد کهگیلویه و بویراحمد، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، امام جمعه موقت یاسوج و جمعی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

در این نشست ابتدا کرم‌الله محمدپور ضمن خیر مقدم به مهمانان جلسه اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد همچون دیگر دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های متنوعی را در دهه کرامت به مرحله اجرا می‌گذارد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هفت جشنواره به مناسبت دهه کرامت در این استان خبر داد و افزود: این جشنواره‌ها که اکثرا در سطح استان برگزار می‌شوند، از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) می‌باشد که هر جشنواره به میزبانی یکی از شهرستان‌های استان است.

وی، با بیان برنامه‌های اجرایی این دستگاه فرهنگی اذعان کرد: برگزاری سومین جشنواره استانی خوشنویسی «حدیث سلسله الذهب» در 20 شهریورماه جاری به میزبانی دهدشت، سومین جشنواره هنرهای تجسمی «دعای باران» در 18 شهریور به میزبانی گچساران، نخستین جشنواره پوستر سازی «حجاب در فرهنگ رضوی» ویژه دختران در 16 شهریور و به میزبانی شهرستان چرام را سه جشنواره بخش هنری این برنامه عنوان کرد.

این مسئول فرهنگی و مطبوعاتی کهگیلویه و بویراحمد به چهار جشنواره فرهنگی ویژه دهه کرامت اشاره کرد و ادامه داد: سومین جشنواره استانی «شعر فارسی رضوی» در 17 شهریور و به میزبانی شهرستان دنا، سومین جشنواره استانی «شعر محلی رضوی» در 19شهریور و به میزبانی شهرستان بهمئی، دومین جشنواره استانی داستان 55کلمه‌ای رضوی در 21شهریور و به میزبانی شهرستان باشت، نخستین مسابقه «کتابخوانی رضوی» به میزبانی شهرستان لنده و دومین جشنواره پیامک‌های رضوی در 23 شهریور توسط روابط عمومی اداره کل برگزار می‌شود.

محمدپور همچنین برگزاری دومین جشن شیرخوارگان رضوی را از دیگر برنامه‌های این این اداره کل دانست و گفت: برگزیدگان این هفت جشنواره در روز 23 شهریورماه سال جاری با برگزاری مراسمی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شوند.

اجرای جشن و شادی در 70 کانون فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت مراسم جشن و شادی در 70 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی است تا به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارش حضرت فاطمه معصومه (س) عرض ادب کنیم.

قاسمی افزود: آشنایی با سیره ائمه اطهار (ع) بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند و جامعه شیعی باید با فضایل این دو الگوی با فضیلت آشنا شوند از این‌رو جشن‌های دهه کرامت روحیه معنوی مردم  را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در این نشست از پوستر دومین جشنواره سراسری آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی عصر امروز و با حضور مسئولان فرهنگی و هنری استان و معاون ستاد عالی مساجد رونمایی شد.

انتهای پیام/82011/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول