اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز از هفته دولت صورت گرفت

افتتاح دو پروژه در فردوس

در ششمین روز از هفته دولت، دو پروژه در فردوس به بهره‌برداری رسید.

افتتاح دو پروژه در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، بخشدار مرکزی فردوس بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان دهیاری باغستان سفلی اظهار کرد: در حال حاضر بخش مرکزی شهرستان فردوس و باغشهر اسلامیه بیش از 18 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 12 هزار نفر در روستاهای شهرستان ساکن هستند.

سیدحسن بزم آرا گفت: از مجموع 28 روستای شهرستان 23 روستا دارای دهیار و دهیاری و در 25 روستا نیز انتخابات شوراهای اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: باغستان سفلی با 215 خانوار جمعیت یکی از روستاهای مهاجرپذیر در سطح شهرستان فردوس است که وجود آب بلده و چاه موتورهای کشاورزی مانع از مهاجرت مردم این روستا شده است.

بخشدار مرکزی فردوس تصریح کرد: ساختمان دهیاری باغستان سفلی در زمینی به مساحت 300 مترمربع با زیربنای 75 مترمربع احداث و برای آن مبلغ 45 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

بزم آرا با اشاره به وجود خشکسالی چند ساله در منطقه و تامین اعتبارات دهیاری از محل درآمد مردم روستا، یادآور شد: در دهیاری‌ها هیچ گونه اعتبار خاصی به مسائل فرهنگی اختصاص نمی‌یابد که مسئولان باید در این ارتباط توجه بیشتری داشته باشند.

افتتاح پاساژ موقوفه میرزا در فردوس

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس نیز در مراسم افتتاح پاساژ موقوفه میرزا در این شهرستان گفت: این پاساژ با داشتن 36 دربند مغازه یکی از موقوفات شاخص شهرستان فردوس است که مغازه‌های آن با نرخ عادله روز به اجاره و درآمد حاصله از آن نیز صرف نیات واقف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی افزود: برای راه‌اندازی این پاساژ مبلغ 320 میلیون تومان هزینه شده که درآمد حاصله از این موقوفه نیز طبق نیات واقف صرف می‌شود.

فرماندار فردوس نیز با اشاره به اینکه شهر فردوس قدیمی‌ترین شهر خراسان جنوبی است، تصریح کرد: وجود مجموعه‌هایی چون پاساژ میرزا برای شهری فرهنگی همچون فردوس ضروری به نظر می‌رسد.

محمدرضا رجبی‌مقدم یادآور شد: باید با ایجاد مجموعه‌هایی چون پاساژ میرزا به توسعه شهرستان کمک و از مراجعه مردم برای به شهرهای همجوار جلوگیری کنیم تا مردم بتوانند کالا و اجناس مورد نیاز خود را در داخل شهرستان تهیه و مجبور به مراجعه به شهرهای دیگر نباشند.

در ششمین روز از هفته دولت مراسم گرامیداشت شهدای دولت با حضور مسئولان شهرستان فردوس در مسجد میرزای این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/69007/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول