اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امورخیریه فردوس:

نیات واقفان اثر وضعی قابل انطباقی با جامعه داشته باشد

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس گفت: نیات واقفان باید اثر وضعی مطلوب و قابل انطباقی با جامعه داشته باشد.

نیات واقفان اثر وضعی قابل انطباقی با جامعه داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در مقوله ترویج مقوله وقف، جهت‌دهی به نیات واقفان است.

وی افزود: مدیریت اجرای نیات واقفان از حیطه کاری اوقاف به انحراف رفته و توسط مستاجران صورت می‌گیرد و این مسئله سبب می‌شود که به نیات واقفان به درستی عمل نشود و سلیقه جای وظیفه را بگیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس با اشاره به اینکه در بین نیات موقوفات، نیات زربار و معناداری نهفته است، تصریح کرد: باید با تدبیر و برنامه‌ریزی به این نیات، رنگ و لعاب فرهنگی داد.

خدایی یادآور شد: بیشترین نیات واقفان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ دین و آموزه‌های دینی است و حال آنکه این نیات به طور کامل بی‌روح برگزار می‌شود و هیچ اثر وضعی قابل انطباقی با جامعه ندارد.

وی گفت: برنامه‌ریزی دقیق و جهت‌دهی نیات واقفان سبب می‌شود تا امر خیری که توسط واقف نیک‌اندیش صورت گرفته، علاوه بر اثر معنوی، اثر وضعی مطلوبی نیز به اجتماع وارد کند.

جهت‌دهی نیات سبب رشد روزافزون موقوفات می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس، جهت‌دهی به نیات واقفان را سبب رشد روزافزون موقوفات و جلب اعتماد مردم دانست و افزود: نیاتی که به مناسبت‌های مختلف توسط نیکان جامعه وقف شده است را باید با برنامه‌ریزی درست و تعریف برنامه‌های روز و کارآمد جهت‌دهی کرد.

خدایی عدم جهت‌دهی به نیات واقفان را ثمره عدم نظارت و التفات بر مدیریت موقوفات دانست و تصریح کرد: باید مدیریت و تولیت موقوفات برای اجرای نیات آن در دست متولی قرار گیرد که این امر جز با توجیه و تبیین مسائل مربوطه تسهیل نمی‌شود.

وی یکی از کارهای مهم و در دست اقدام اداره اوقاف فردوس را مدیریت مستقیم موقوفات عنوان کرد و یادآور شد: با هدف نظارت دقیق‌تر و جهت‌دهی به نیات واقفان، باید زمام مدیریت و اجرای نیات از مستاجران گرفته شود.

انتهای پیام/69007/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول