اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار فردوس خبر داد

بهره‌برداری از 5 پروژه آبرسانی در هفته دولت

رئیس آبفار فردوس از افتتاح پنج پروژه آبرسانی در هفته دولت امسال خبر داد.

بهره‌برداری از 5 پروژه آبرسانی در هفته دولت

نوید عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 6 هزار مشترک در 30 روستای شهرستان فردوس از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.

وی گفت: در هفته دولت امسال تعداد پنج پروژه آبرسانی با اعتبار 315 میلیون تومان در شهرستان فردوس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و بیش از 700 خانوار نیز از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس آبفار فردوس ساخت مخزن آب شرب افقو، تعویض خط انتقال و ساخت حوضچه شیرآلات لجنو، ساخت مخزن آب شرب بکری، حصارکشی محوطه منابع آب خانکوک، ساخت مخزن آب شرب امرودکان و تعویض خط انتقال خرو، ظهر و امرودکان را از جمله پروژه‌های افتتاحی آبفار فردوس در هفته دولت امسال اعلام کرد.

عبداللهی ساخت مخزن 200 مترمکعبی افقو، تعویض خط انتقال 5/2 کیلومتر90 پلی اتیلن و ساخت پنج حوضچه شیرآلات در برون، ساخت مخزن 20 مترمکعبی بتنی بکری، حصارکشی منابع آب خانکوک به طول 90 متر و محوطه‌سازی 400 متر مربع، ساخت مخزن 200 مترمکعبی بتنی امرودکان و تعویض خط انتقال روستاهای خرو، ظهر و امرودکان به طول چهارکیلومتر را از مشخصات فنی این پروژه‌ها عنوان کرد.

وجود 600 کنتور معیوب در فردوس

وی از وجود 600 کنتور معیوب مشترکان آب در فردوس خبر داد و افزود: برای تعویض این تعداد کنتور به اعتباری معادل 180 میلیون تومان نیاز است که اعتبارات اختصاص یافته به آبفار فردوس جوابگوی تعویض کنتورهای معیوب نیست.

رئیس آبفار فردوس خط انتقال آب روستایی فردوس را 320 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: حدود 50 درصد خط انتقال فردوس معادل 150 کیلومتر فرسوده و نیاز به اصلاح و نوسازی دارد.

عبداللهی میزان هدررفت آب در شهرستان فردوس را 48 درصد عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به فرسودگی شدید شبکه توزیع آب و نیز کمبود اعتبارات، امکان کاهش یا جلوگیری از هدررفت آب در سطح شهرستان وجود ندارد.

وی گفت: برای اجرای پروژه‌های پیشنهادی آبفار فردوس در سال جاری به اعتباری معادل یک و نیم میلیارد تومان نیاز است که این پروژه‌ها شامل اصلاح و بازسازی، حفر و تجهیز چاه‌ها، تعویض کنتورهای معیوب، آبرسانی سیار، نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات است.

رئیس آبفار فردوس اجرای چهار کیلومتر لوله‌گذاری برای اتصال مخازن جدید به شبکه مجتمع فتح‌آباد، ساخت مخزن مادر200 مترمکعبی روستای ظهر، ساخت مخزن 200 مترمکعبی انارستانک و نوسازی خط انتقال برون به طول 8 کیلومتر را از جمله پروژه‌های پیشنهادی این اداره در سال جاری اعلام کرد.

انتهای پیام/69007/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول