اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

تخریب ناجوانمردانه چهره‌های علمی پشت کردن به نخبگان است

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تخریب ناجوانمردانه چهره‌های علمی به ویژه روسای دانشگاه‌های مختلف پشت کردن به جایگاه و منزلت نخبگان در جامعه است.

تخریب ناجوانمردانه چهره‌های علمی پشت کردن به نخبگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن ظهر امروز در مراسم افتتاح سومین جشنواره مخترعان و مبتکران شمال غرب کشور در اردبیل اظهار داشت: آنهایی که دل در گرو توسعه علمی و دانشگاهی دارند قصد و هدفشان حمایت همه جانبه نخبگان و برجستگانی است که به یقین می‌تواند زمینه و اسباب یک حرکت جمعی و گروهی را در مسیر ترقی واقعی فراهم آورد.

وی با انتقاد از برخی افراد و جریان‌ها که خصمانه به افراد نقدهای غیر‌منصفانه‌ای وارد کرده و قصد تخریب برخی چهره‌ها را دارند، خاطرنشان کرد: معلوم نیست به چه دلیلی سرپرست وزارت علوم را اینگونه مورد نقد و انتقاد ناجوانمردانه قرار می‌دهند چرا که برخی‌ها سعی دارند از شخصیت‌های علمی کشور انتقام بگیرند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حالی که مجلس با رای مثبت ندادن به سه وزیر در حقیقت برخی چالش‌ها را به دولت خدمتگزار وارد کرد بعد از تایید نشدن وزیر علوم آن همه به شکل ناجوانمردانه امروز نیز شاهد جوسازی و فضاسازی‌های ناجوانمردانه علیه توفیقی سرپرست وزارت علوم هستیم که این کارها در شان برخی از نمایندگان و افراد برجسته اصولگرا نیست.

پیرموذن گفت: ما با عزیز شمردن چهره‌های علمی و دانشگاهی می‌توانیم به نخبگان جوان و نوجوان این پیام را منتقل کنیم که کشور در سایه عزت، حرمت و احترام‌هاست که رشد و تعالی پیدا کرده و در جایگاه واقعی می‌تواند قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما در این مسیر به دو بال ارزشمند تعامل عزت‌مندانه با دنیا و فعال کردن دیپلماسی مطلوب به همراه تکیه بر نخبگان و نوآوران نیاز داریم، عنوان کرد: کشور ما برای اینکه بتواند مدنیت و جایگاه تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کرده و با شکوه‌ترین تمدن خود را به نمایش بگذارد بیش از هر زمان دیگر به قدرشناسی علما، نخبگان و فرهیختگان نیاز دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل افزود: نمونه این نخبگان وزیر پر تلاش صنعت، معدن و تجارت است که قول داده است با طرح‌ها و ایده‌های نوین خود به عنوان یک نخبه ارزشمند مشکلات و چالش‌های اقتصادی و صنعتی را برطرف کند تا ظرفیت‌ها در دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم افزون‌تر شود.

حلقه مفقوده تولید علم، عمل کردن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه در یک جامعه دانایی محوری اصل و اساس توسعه‌یافتگی به شمار می‌رود به طوری که در این سرزمین از دیرباز علم همراه با عمل مدنظر بوده است، بیان داشت: نمونه این شخصیت امیرکبیر است که توانست تحول جدی را در دوران قاجار فراهم آورد.

اکبر نیکزاد تصریح کرد: ما برای آنکه بتوانیم به افق توسعه دست پیدا کنیم باید علم و عمل را با هم تلفیق کنیم که در این زمینه گسترش هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های علمی – کاربردی بسیار موثر و مفید بوده است.

وی نمونه موفق‌ترین عرصه تبدیل علم به عمل را وزارت دفاع در ساخت پهپاد‌ها و موشک‌های دوربرد، میان‌برد و کوتاه‌برد اعلا کرد و ادامه داد: ما اگر به مانند عرصه دفاع بتوانیم در سایر عرصه‌ها نیز علم را به عمل و فن و فنون تبدیل کنیم قطعاً کشور ما به باشکوه‌ترین صحنه علمی و پیشرفت‌های همه جانبه تبدیل خواهد شد.

استاندار اردبیل با تجلیل از نخبگانی همچون سیدی باغدار اهل گرمی که در تولید شلیل توانسته است رکورد کشوری را جابجا کند، گفت: آنچه که در این باب باید مدنظر و ملاک کار مسئولان و متولیان قرار گیرد حمایتی است که باید از نخبگان و پژوهشگران به عمل آید.

انتهای پیام/62005/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول