اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل:

200 نخبه در جشنواره شمال غرب حاضر شدند / اعطای تسهیلات 30 تا 50 میلیون تومانی به نخبگان

مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: بیش از 200 نفر از نخبگان و مخترعان شمال غرب کشور در سومین جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهساران شرکت کردند.

200 نخبه در جشنواره شمال غرب حاضر شدند / اعطای تسهیلات 30 تا 50 میلیون تومانی به نخبگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین شایقی ظهر امروز در مراسم افتتاح جشنواره منطقه‌ای نوآوری‌ها و شکوفایی کوهساران در اردبیل اظهار داشت: کشور ما امروز در مسیر پیشرفت و توسعه علمی و فناوری‌های جدید قرار گرفته و به یقین در جوامع مختلف این امر می‌تواند یک مزیت مثبت در پیشبرد امور و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی در رسیدن به اهداف متعالی باشد.

وی با یادآوری اینکه در رسیدن به توسعه متوازن باید عنصر و عامل اصلی نیروی انسانی را مدنظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای ثروتمند بیشترین منابع و غنی‌ترین سرمایه‌های خود را در سایه توجه به نیروی انسانی و مهارت و فناوری آنها به دست آورده‌اند به طوری که آموزش این نیروها در رسیدن به یک قدرت برتر اقتصادی و منطقه‌ای حائز اهمیت است.

مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل با بیان اینکه در گذر تاریخی توجه به سرمایه‌های انسانی همیشه یکی از عوامل موفقیت‌ها در جوامع انسانی بوده است، یادآور شد: اگر غرب بعد از جنگ‌های ویرانگر جهانی امروز توانسته است در حوزه پیشرفت به جایگاه برتر و متعالی برسد در سایه توجه به نیروی انسانی نخبه، مخترع و مبتکر است که قطعاً‌ در کشورمان نیز بنیاد ملی نخبگان در همین راستا شکل گرفته و فعالیت می‌کند.

شایقی گفت: امسال هفت جشنواره در سراسر کشور به صورت منطقه‌ای و یک جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود که در این جشنواره‌ها سعی شده است از نخبگان و مخترعان و مبتکران حمایت جدی صورت گیرد.

این مسئول عنوان کرد: در همین راستا جشنواره منطقه‌ای شمال غرب با هدف افزایش روحیه خودباوری و خوداتکایی جوانان به میزبانی اردبیل برگزار شده تا در سایه این جشنواره‌ها نیروهای کار‌آمد و توانمند پرورش یافته و اعتلا پیدا کنند.

مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل با بیان اینکه تکیه بر جوانان توانمند، با روحیه و با نشاط و مسئولیت‌پذیر سرمایه عظیم در کشور در مسیر توسعه واقعی است، ابراز داشت: با برپایی دفاتر بنیاد ملی نخبگان در سراسر کشور شاهد تقویت این حوزه و انجام رویکردهای تحقیقی و پژوهشی بی‌نظیر بودیم به طوری که در این ارتباط تجاری‌سازی در سایه شرکت‌های دانش بنیان که یکی از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی است بیش از گذشته مدنظر و ملاک کار بوده است.

شایقی افزود: در نظام رقابتی دنیا که آغاز شده و به سرعت در حال توسعه است برگزاری این جشنواره با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و اردبیل که تا آخر مرداد ماه به طول می‌انجامد فرصتی استثنایی است تا بتوانیم اهداف و برنامه‌هایمان را عینیت ببخشیم.

وی تصریح کرد: این جشنواره در چهار بخش اختراعات، نمایشگاه تجاری‌سازی، بخش ویژه انرژی‌‌های نو و کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود به طوری که آثار ارسالی به این جشنواره از سوی نخبگان در زمینه داشتن مدارک تحصیلی آنها حائز اهمیت است به طوری که 15 درصد طرح‌ها را صاحبان مدرک دکترا، 38 درصد را کاشناسان ارشد و 40 درصد را کارشناسان تهیه و تدارک دیده‌اند.

مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل ادامه داد: در بحث مخترعان و مبتکران با دعوت از دانشگاهیان که حضور مستمر داشتند شاهد پروژه‌هایی با رویکرد تجاری‌سازی بودیم که اغلب این ایده‌ها و تفکرات مورد اقبال شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته به طوری که شناسنامه 40 طرح، طراحی و در قالب یک کتابچه‌ای تدوین شده است تا در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

شایقی به تشکیل اتاق تعامل نخبگان با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی قطعاً این حرکت‌ها و تعاملات و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار مهم و راهگشا است.

این مسئول با قدردانی از حضور برخی از نخبگان در حوزه انرژی‌های نو و ارائه طرح‌های مختلف در این زمینه تاکید کرد: ما به نخبگان برگزیده این جشنواره تسهیلات 30 تا 50 میلیون تومانی، تسهیلات نظام وظیفه و اعطای تسهیلات وام خودرو، مسکن و ... ارائه می‌کنیم تا نخبگان با خیال راحت و کمترین دغدغه بتوانند در این زمینه حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر بنیاد نخبگان استان اردبیل در پایان سخنان خود با بیان اینکه بیش از 200 مخترع و صاحب طرح و ایده در سه بخش داوری اختراعات، تجاری‌سازی و انرژی‌های نو حضور دارند، یادآور شد: پس از داوری اولیه از بین 220 اختراع ثبت شده بیش از 163 اختراع مورد تایید قرار گرفته و در این بخش حضور دارند.

انتهای پیام/62001/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول