اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک جشنواره نخبگی

سومین آیین تجلیل از نخبگان برتر شمال غرب کشور در حالی برگزار شد که در یک اهانت آشکار به نشان الله و نماد کشورمان مسئولان، مدیران و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه از روی این نمادهای ارزشی عبور کردند.

حاشیه‌نگاری فارس از یک جشنواره نخبگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای علمی نخبگان شمال غرب کشور که پیش از ظهر امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل برگزار شد از طریق پروژکتور صفحه‌ای با نماد سومین جشنواره مخترعان شمال غرب که در آن نشانی از کشورمان و الله به چشم می‌خورد در زیر پای افتتاح‌کنندگان این نمایشگاه قرار گرفت که واقعاً‌ برای برگزار‌کنندگان این مراسم جای تاسف و تاثر‌ داشت چرا که اگر توجه می‌کردند در این صفحه برقرار شده نماد و نشانه‌ای از نقشه کشورمان و همچنین الله را به خوبی مشاهده می‌کردند.

این مراسم به غیر از این حرکت اهانت‌آمیز حاشیه‌هایی نیز داشت که از نظر می‌گذرد.

* مراسم که در یک فضای تنگ و تاریک در سالن ولایت دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شد، به حدی مکان و فضا برای نشستن ضیق و تنگ بود که بسیاری از نخبگان این کشور و حتی مسئولان سر پا ایستاده و نظاره‌گر برگزاری آیین افتتاحیه‌ای بودند که در آن بیش از شش نفر سخنرانی کردند به طوری که همه می‌خواستند در این آیین ‌سخنرانی پر طمطراق داشته باشند در حالی که بسیاری از نخبگان که ناراحت و عصبانی نیز بودند حتی جایی برای نشستن پیدا نمی‌کردند.

* در یک اهانت آشکار و تحقیری که در حق نخبگان و شرکت‌کنندگان در این آیین به عمل آمد مراسم با یک ساعت تاخیر آن هم به دلیل حاضر نشدن استاندار اردبیل  در موعد مقرر برگزار شد که این حرکت برگزار‌کنندگان مراسم، توهین به آنهایی بود که از ساعت 9:30 صبح و حتی پیش‌تر در مراسم حاضر شده بودند و منتظر آغاز مراسم بوند که بعد از حضور استاندار اردبیل مراسم با یک ساعت تاخیر و تعلل برگزار شد.

* به دلیل محدودیت مکان، نیروهای کارگری دانشگاه علوم پزشکی صندلی‌های بسیار بزرگ و شیک مدیریتی را در حال سرازیر کردن به محل برگزاری آیین افتتاحیه بودند که این خود اسباب ناراحتی برخی‌ها را به دنبال داشته و آنگونه که شایسته بود از میهمانان پذیرایی و استقبالی صورت نگرفت.

* اکثر تیم‌های شرکت‌کننده از استان‌های مختلف کشور در اعتراضی که به نحوه اسکان، پذیرایی و محل برپایی نمایشگاه داشتند به جد از مسئولان برگزار‌کننده گله‌مند بودند که چگونه محل اسکان آنها که هتل لاله بوده به یکباره و در یک حرکت توهین‌آمیز به شعور بانوان شرکت‌کننده در این جشنواره و نمایشگاه محل تغییر کرده و شبانه آنها را به یک هتل دیگر انتقال داده‌اند که این اقدام برگزار‌کنندگان با طعنه بانوانی روبرو شد که هرگز احساس نمی‌کردند در اردبیل با چنین فضای اهانت‌آمیزی روبرو شوند به طوری که یکی از شرکت‌کنندگان از تیم آذربایجان شرقی به صراحت اعلام کرد که تا نیمه‌شب در لابی هتل منتظر تعیین محل اسکان خود بوده است.

* یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در کنار گلایه از پذیرش‌ها از تامین نشدن امکانات محل نمایشگاه گلایه کرد و گفت که برق و امکانات اینترنتی و کامپیوتری در اختیار نخبگان و برجستگان قرار نگرفته و مسئولان تنها به میز و صندلی خالی اکتفا کرده و در غرفه‌ها خبری از امکانات اینترنت پرسرعت و حتی دایر بودن برق وجود ندارد.

* بسیاری از شرکت‌کنندگان که از بی‌نظمی‌های برگزار‌کنندگان این جشنواره و نمایشگاه به شدت گله‌مند بودند از تاخیر یک ساعته آیین افتتاح نیز شاکی بودند به طوری که یکی از شرکت‌کنندگان اعلام کرد 200 نخبه کشور را معطل و منتظر استاندار گذاشته‌اند.

* مجری برنامه نیز که دقایقی از برنامه را به خواندن شعرهای طولانی و اظهار ارادت در حق مسئولان سعی می‌کرد فضا را ملایم نشان دهد اما در پایان برنامه سخنران آخرین به خوبی از وضعیت بی‌حوصلگی شرکت‌کنندگان در آیین افتتاحیه با خبر شده و به سرعت سخنان خود را جمع و جور کرد.

* در این آیین که دو نفر از نمایندگان استان در مجلس، دو نفر از بنیاد ملی نخبگان استان، یک نفر مسئول کشوری و استاندار اردبیل سخنرانی کردند در بسیاری از لحظات شاهد چرت زدن‌ها و خواب‌آلودگی شرکت‌کنندگانی بودیم که گویی شب گذشته را بی‌دغدغه سپری نکرده بودند.

انتهای پیام/62001/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول