اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعلام اسامی برخی وزرا برای خارج شدن روحانی از فشار گروه‌ها بود

بخشایش: جای نخبگان نسل سوم و چهارم در کابینه روحانی کجاست

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: اقدام حسن روحانی در روز تحلیف و ارائه لیست وزرای پیشنهادی به مجلس تاکتیکی برای خارج شدن وی از فشار گروه‌ها و جریانات سیاسی بود درحالیکه نخبگان نسل سوم و چهارم در کابینه جایی ندارند.

بخشایش: جای نخبگان نسل سوم و چهارم در کابینه روحانی کجاست

احمد بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: کابینه معرفی شده از سوی دولت یازدهم و حضور برخی افراد در این لیست، استنباط یک شرکت سهامی را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه وزرای معرفی شده از سوی حسن روحانی به نوعی سهم دادن به برخی از خواص است، توضیح داد: نزدیکی برخی از این وزرای پیشنهادی با برخی از خواص جامعه در سنوات قبل حاکی از سهم دادن حسن روحانی به آنان است.

نماینده مردم اردستان درمجلس  تصریح کرد: معرفی وزرا از سوی حجت الاسلام روحانی  در مجلس در روز تحلیف، عملی  قابل قبول بود و به نفع مصالح کشور و مردم بود، ابراز داشت: اما این اقدام به عنوان یک تاکتیکی برای حسن روحانی برای خارج شدن از فشار گروه‌ها و جریانات سیاسی بود.

وی ادامه داد: معرفی کردن وزرا در اسرع وقت از سوی حسن روحانی آن هم در روز نخست، به منزله خارج کردن فرصت از دست زمامدار بود، چرا که باید اطلاعاتی از سوابق افراد مورد نظر به نمایندگان رسیده باشد و آنها با یک پیش زمینه قبلی درباره افراد قضاوت کنند و وارد روند رسیدگی صلاحیت وزرای پیشنهادی شوند.

بخشایش با ذکر اینکه حسن روحانی برخلاف بیان مکرر خود مبنی بر اینکه همواره با مجلس تعامل دارد، گفت: در همین ابتدای امر که در زمینه معرفی و پیشنهاد وزرای کابینه هیچ گونه تعامل و نظرخواهی با نمایندگان مجلس نداشته صورت نگرفته است و اکثر نمایندگان اطلاعات خود را درباره اسامی وزرا از سایت‌ها و منابع غیر رسمی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: در دولت خاتمی و هاشمی بیش از 500 نفر نخبه نداشتیم و حال با توجه به تحولات شرایط کشور و جهانی، وزرای پیشنهادی دولت یازدهم باز هم حاکی از استفاده دوباره همان قشر و جامعه محدود آن دوران است.

نماینده مردم اردستان در مجلس تاکید کرد: استفاده از تجربه پیران در کنار همت جوانان اهمیت دارد و دارای ارزش است، اما امروز با اعلام اسامی وزرای دولت یازدهم، شاهد هستیم هیچ گونه جوان گرایی و استفاده از نخبگان نسل سوم و چهارم در کابینه مد نظر قرار نگرفته است.

وی افزود: مجلس نهم، مجلسی قوی است و با تیزبینی و حساسیت خاصی مسائل کشور را پیگیری می‌کند، گفت: که از دیدگاه من حداقل پنج نفر از وزرای کابینه پیشنهاد شده نخواهند توانست رای اعتماد لازم را از مجلس بگیرند.

بخشایش در پایان اضافه کرد: حضور دو نفر از وزرای دادگستری و وزیر کشور و قرارگیری آقایان پورمحمدی و فضلی در کابینه دولت یازدهم در دقایق پایانی اعلام اسامی، شاید به نحوی مصداق بارز همان سهم خواهی‌ها و معامله‌گری‌های بین دولت یازدهم و افراد است.

انتهای پیام/63001/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول