اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری خبر داد

شناسایی بیش از 15 هزار نخبه در کشور/ روند خروج نخبگان از کشور کاهش یافته است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری گفت: تاکنون بیش از 15 هزار نخبه در ایران شناسایی شده است که سرمایه‌گذاری برای این افراد از مهم‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در کشور است.

شناسایی بیش از 15 هزار نخبه در کشور/ روند خروج نخبگان از کشور کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد طالبی ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید بنیاد نخبگان استان کردستان و چهارمین یادواره شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی که به صورت مشترک در محل دانشگاه کردستان برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این مراسم با یادآوری شهادت این دو شهید بزرگوار، اظهار کرد: شهادت آنها موجب نورانیت و سرافرازی سرزمین فرهنگ و ادب، کردستان شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: این بزرگان در جهاد دفاع از استقلال و آزادی سرزمین اسلامی بویژه در این خطه از میهن که همواره مورد تهاجم دشمنان دین و انقلاب قرار داشت، بسیار فعال بودند.

طالبی با بیان اینکه شهدای روحانیت از بهترین نخبگان سرزمین ایران بودند، تأکید کرد: آنها با بصیرت‌افزایی هم در برابر جهالت مبارزه کرده و هم از استقلال و شرف و آزادی و دین و مذهب دفاع کردند.

وی در ادامه به فعالیت بنیاد نخبگان اشاره کرد و گفت: این بنیاد بر اساس دین اسلام و آموزه‌های دینی با اصرار رهبر انقلاب تشکیل شد که ما را مؤظف به توجه به عالمان و دانشمندان می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری با بیان اینکه رهبر انقلاب پیش از دولت نهم، بارها بر موضوع نخبه‌پروری تأکید داشته‌اند، خاطرنشان کرد: اما تشکیل این بنیاد به همت دولت نهم محقق شد.

طالبی افزود: رهبر یکی از واقعیات انقلاب را توجه به علم و فنآوری و نخبگی و شناسایی آنها دانسته‌اند.

وی با اشاره به آمار پرتعداد نخبگان در کشور ابراز داشت: تاکنون بیش از 15 هزار نخبه در ایران شناسایی شده است که سرمایه‌گذاری برای این افراد از مهمترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری از کنترل روند خروج نخبگان کشور با وجود حمایت‌های دولتی و کاهش این آمار در قیاس با گذشته خبر داد و افزود: این موفقیت به دست نظام حاصل شده است.

طالبی با بیان اینکه در چشم‌انداز 20 ساله باید در منطقه رتبه نخست علمی و اقتصادی را داشته باشیم، تصریح کرد: البته در برخی حوزه‌ها هم‌اکنون پیشقراول منطقه هستیم و رتبه نخست را در این زمینه‌ها داریم.

وی با بیان اینکه در قانون توسعه فصل خاصی به بنیاد نخبگان اختصاص یافته است اظهار کرد: در نقشه جامع علمی کشور توانایی‌های انسانی و غیر انسانی را مشخص کرده تا تبدیل به کشور برتر در این راستا شویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: 13 راهبرد کلان، 73 راهبرد ملی و 224 اقدام ملی برای تحقق اهداف کلان تهیه، تصویب و به مرحله اجرا درآمده است.

طالبی با بیان اینکه علم و ایمان دو بال توسعه جامعه اسلامی است اظهار کرد: یکی از مصوبات این بنیاد استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه به این منظور است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، ریاست جدید بنیاد نخبگان استان کردستان با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های پنهان و آشکار موجود در استان نسبت به افزایش آمار نخبگان و پرورش نیروهای جدید اقدام کند.

انتهای پیام/79012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول