اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان فارس مطرح کرد

طرح شهاب در فارس اجرا می‌شود/پرداخت 80 میلیون تومان تسهیلات مسکن نخبگان

رئیس بنیاد نخبگان فارس با بیان اینکه طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) امسال در فارس اجرا می‌شود از پرداخت 80 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن به نخبگان خبر داد.

طرح شهاب در فارس اجرا می‌شود/پرداخت 80 میلیون تومان تسهیلات مسکن نخبگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی خلفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مقام‌آوران و عوامل استانی جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش اظهار داشت: بنیاد نخبگان استان فارس نخستین بنیاد در کشور بود که واحد حمایت از اختراعات را راه‌اندازی کرد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 11 هزار نفر در کشور زیر پوشش بنیاد نخبگان و یک‌هزار و 191 نفر نیز در استان فارس زیر پوشش این بنیاد قرار دارند.

خلفی نژاد در ادامه برخی از تسهیلات این بنیاد برای نخبگان را برشمرد و گفت: نخبگان می‌توانند مدت سربازی خود را در دوره دکتری بگذرانند.

این مسئول ادامه داد: طی خدمت نظام وظیفه با انجام دوره آموزش نظامی به اضافه پژوهش در قالب طرح تحقیقاتی برای نیروهای مسلح و خروج از کشور بدون سپردن وثیقه برای شرکت در همایش‌ها و مسابقات علمی از تسهیلاتی است که اعضای بنیاد نخبگان دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اعطای کمک هزینه مسافرت علمی مورد تایید بنیاد، شامل دوبار داخل و یک بار خارج از کشور برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین مسافرت چهار بار به داخل و دو بار به خارج از کشور برای دانشجویان دکتری تخصصی است.

اعطای کمک هزینه تحصیلی به صورت ماهیانه تا سقف 720 هزار تومان و پرداخت پژوهانه برای انجام پروژه کارشناسی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری تا سقف 4 میلیون تومان از دیگر مواردی بود که خلفی نژاد به عنوان تسهیلات بنیاد نخبگان برشمرد.

وی تصریح کرد: وام خرید و ساخت مسکن ویژه نخبگان از 50 تا 80 میلیون تومان، اعطای ودیعه مسکن تا سقف 25 میلیون تومان و وام خرید خودرو و کالا تا 9 میلیون تومان توسط بنیاد نخبگان ارائه می‌شود.

اعتبار پژوهشی ویژه استادیاران جوان تا سقف 20 میلیون تومان، اعطای جایزه علمی شهید چمران ویژه محققان دوره پسادکتری، اعتبار پژوهش و نوآوری ویژه مخترعان تا سقف 5 میلیون تومان، اعطای تسهیلات قرآنی و هدایای ازدواج و حج نخبگان از دیگر مواردی بود که رئیس بنیاد نخبگان فارس به آنها اشاره کرد.

رئیس فناوری اطلاعات آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم از کسب 18 مقام اول تا چهارم توسط فرهنگیان و دانش‌آموزان این استان در فستیوال جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

غلام رضا عزیزی بیان کرد: استان فارس در مرحله قطبی این جشنواره به مقام برتر کشور دست یافت.

به گزارش فارس، مراسم تجلیل از مدال‌آوران فناوری اطلاعات در شرایط نامطبوع و گرمای زایدالوصف سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان (سلمان فارسی) برگزار شد و با وجود اعتراض چندباره حضار به روشن نکردن دستگاه‌های تهویه هوا، مسئولین سالن به توزیع آب‌میوه‌های فاقد کیفیت شرکت‌های طرف قرارداد با اتوبوس‌های بین‌راهی اقدام کرده و همین کار را نیز از طریق تشکیل صفوف طویل از فرهنگیان و نخبگان انجام دادند.

انتهای پیام/2448/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول