اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

2400 موقوفه در استان زنجان وجود دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود 2 هزار و 400 موقوفه در استان زنجان خبر داد.

2400 موقوفه در استان زنجان وجود دارد

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: موقوفات موجود در استان زنجان شامل امامزاده‌ها، مساجد و موقوفات منفعتی و انتفاعی هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد موقوفات و رقبات استان به یک اندازه نیست، تصریح کرد: علت این امر وجود چند رقبه در یک موقوفه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 371 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: یک هزار و 500 مورد از این موقوفات مساجد هستند.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در زمینه احیای موقوفات و بازسازی آنها افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده تا کنون بسیاری از موقوفات استان احیا شده است.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه درآمد حاصل از موقوفات در محل نیات واقفان هزینه می‌شود، ادامه داد: ساخت حوزه‌های علمیه و کمک به نیازمندان از جمله موارد هزینه موقوفات است.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات اداره کل اوقاف در طول سال تصریح کرد: با برآورد صورت گرفته سالانه بیش از 40 برنامه فرهنگی توسط اداره کل اوقاف اجرایی می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی اداره کل اوقاف از همان نخستین روزهای سال اجرایی می‌شود، اضافه کرد: عنوان برنامه‌ای که به مناسبت ایام عید و لحظه تحویل سال اجرایی می‌شود، آرامش بهاری است.

وی خاطر نشان کرد: در قالب طرح آرامش بهاری به گردشگران مذهبی خدمات مختلفی از قبیل مشاوره‌های مذهبی، پزشکی و ... ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری همچنین به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در ایام شهادت حضرت زهرا (س) اجرایی می‌شود.

وی اجرای طرح نشاط معنوی را نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها عنوان کرد و افزود: این طرح به مناسبت ایام تابستان و به منظور افزایش نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه از دیگر اهداف اجرای طرح نشاط معنوی بصیرت‌افزایی در بین نسل نوجوان و همچنین ارتقای سطح آگاهی آنها تصریح کرد: در قالب این طرح موضوعات دینی مختلفی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به آموزش برخی از کتاب‌های دینی به دانش‌آموزان در قالب طرح مذکور افزود: این کتاب برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تالیف شده است.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه مطالعه و آموزش این کتاب‌ها تاثیر بسزایی در ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان دارد، اضافه کرد: خوشبختانه مشاهده می‌شود، که سالانه تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در این طرح بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/73005/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول