اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

پرداخت ۲۸۵ میلیون ریال کمک موردی ویژه به مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از پرداخت ۲۸۵ میلیون ریال کمک موردی ویژه به مددجویان زنجانی خبر داد.

پرداخت ۲۸۵ میلیون ریال کمک موردی ویژه به مددجویان زنجانی

اصغر پناهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان زنجان سرفصل‌های مختلف خدماتی را در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سرفصل‌های خدماتی کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد پرداخت کمک‌های موردی ویژه است، اضافه کرد: این کمک‌ها به منظور حل مشکلات فوری مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: حل مشکلات درمانی، معیشتی و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت از جمله موارد پرداخت کمک‌های موردی ویژه است.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک‌های موردی ویژه به صورت مستمر و بر اساس نیازهای مددجویان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: طی تیر ماه امسال 185 خانوار مددجوی زنجانی کمک‌ موردی ویژه به مبلغ 285 میلیون ریال دریافت کردند.

پناهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سایر حمایت‌های کمیته امداد از خانواده‌‌های زیر پوشش این نهاد اضافه کرد: خوشبختانه با نظارتی که به صورت مستمر از وضعیت خانواده‌ها صورت می‌گیرد، نیازهای آنها در اسرع وقت برطرف می‌شود.

پرداخت 142 میلیون ریال هزینه‌های بهداشتی به مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه طی تیر ماه امسال 142 میلیون ریال در قالب ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان زنجانی هزینه شده‌ است، تصریح کرد: خوشبختانه با خدماتی که به صورت مستمر ارائه می‌شود، وضعیت سلامتی مددجویان در حد مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان یکی از اقدامات تاثیرگذار در افزایش سلامتی خانواده‌ها است، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های بهداشتی، پرداخت کمک هزینه بهداشتی و ... از جمله حمایت‌هایی است که در این بخش انجام می‌شود.

پناهی در بخش دیگری از سخنان خود به سایر خدمات امداد در حمایت از مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: خدمات اشتغالزایی در قالب پرداخت وام به مددجویان، خدمات عمرانی در قالب ساخت مسکن برای مددجویان، خدمات فرهنگی و آموزش، پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج، خدمات حقوقی و قضایی، آزادی زندانیان نیازمند، خدمات مددکاری نیز از سایر اقداماتی است که در حمایت از مددجویان صورت می‌گیرد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه از برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای مددجویان زنجانی خبر داد و گفت: مهارت در انجام توانایی انجام کار است و داشتن مهارت در زندگی مشترک یکی از اصول اساسی در موفقیت زو‌ج‌ها محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه داشتن آگاهی و اطلاعات در زندگی مشترک یکی از امور مهم در موفقیت افراد محسوب می‌شود، اضافه کرد: کمیته امداد شهرستان زنجان به منظور کاهش طلاق و جدایی در بین خانواده‌های زیر پوشش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج با عنوان مهارت‌های زندگی می‌کند.

پناهی با اشاره به اینکه آموزش جوانان موجب پیشگیری از آسیب‌های بسیاری در زندگی افراد و زوج‌ها خواهد شد، افزود: در این دوره‌ها از حضور و ظرفیت اساتید مجرب در بحث آموزش و مشاوره استفاده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات آموزشی اینگونه دوره‌ها اضافه کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با اساتید و مشاوران در دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی موضوعاتی همچون کنترل اضطراب، کنترل خشم، خود آگاهی، رفتار قاطعانه، ارتباط موثر، همدلی، وابستگی سالم، مثبت‌اندیشی، تغییرپذیری، تفکر انتقادی، تفکر خلاقانه و ... به مددجویان آموزش داده می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری دوره‌های آموزشی مذکور افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد درصد و آمار طلاق در بین خانواده‌های مددجوی این نهاد بسیار پایین و نزدیک به صفر است.

انتهای پیام/73005/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول