اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد خبر داد

برداشت 30 هزار تن خرما از نخیلات عنبرآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: سطح زیرکشت خرما در این شهرستان 14 هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود، بیش از 30 هزار تن محصول خرما امسال از نخیلات این شهرستان برداشت شود.

برداشت 30 هزار تن خرما از نخیلات عنبرآباد

عنایت سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در عنبرآباد اظهار داشت: سطح زیرکشت خرما در این شهرستان بالغ بر 14 هزار هکتار است که از این مقدار 9 هزار هکتار آن مثمرثمر است و پیش‌بینی می‌شود، بیش از 30 هزار تن محصول خرما امسال از نخیلات این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه برداشت خرما از نیمه دوم خرداد ماه آغاز شده است و تا پایان آذر ماه امسال ادامه دارد، عنوان کرد: از این مقدار تنها 20 درصد این محصول به خارج از کشور صادر و مابقی آن در داخل کشور مصرف می‌شود.

سالاری اذعان داشت: قیمت خرما امسال قیمت قابل توجهی ندارد؛ تا حدی که خرمای کلوته در این شهرستان توسط دلالان با قیمت 800 تا 700 تومان خرید و فروش می‌شود و موجب ضرر و زیان کشاورزان است.

سالاری اذعان داشت: بیش از سه نمونه خرما در این شهرستان وجود دارد که بیشترین برداشت از نوع مضافتی و انواع دیگر آن کلوته و مرداسنگ است.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد ضمن تقدیر از مسئولان بیمه که خدمات قابل توجهی را در این شهرستان انجام دادند از مسئولان خواست در تعیین گزینه‌های بیمه تجدیدنظر کنند.

سالاری متذکر شد: خرمای جنوب استان و شهرستان عنبرآباد اگر رتبه نخست را از نظر کیفیت نداشته باشد از استان‌های مجاور هم کمتر نیست که در استان‌های همجوار شش گزینه برای جبران خسارت محصول خرما در نظر گرفته شده است و در این شهرستان تنها سه گزینه شامل بیمه می‌شود و کشاورزان از این مسئله گله‌مند هستند.

انتهای پیام/80005/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول