اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

اعلام زودهنگام قیمت تضمینی خرما نخلداران را متضرر می‌کند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام زودهنگام قیمت تضمینی خرما، نخلداران را متضرر می‌کند.

اعلام زودهنگام قیمت تضمینی خرما نخلداران را متضرر می‌کند

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: دشتستان یکی از نقاط حائز اهمیت استان و کشور در حوزه کشاورزی و تولید خرما است و از این رو باید توجه خاصی به این منطقه داشته باشیم.

وی افزود: رفع دغدغه‌هایی که باغداران و تولید کنندگان خرما هرساله در فصل تابستان با آن مواجه هستند را در سال جاری به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و پیگیری‌های گسترده‌ای با توجه به موقعیت خاص منطقه در این خصوص داشته‌ام.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر ساله شاهد اعلام قیمت خرید تضمینی خرما از کشاورزان هستیم که این امر هیچ منفعتی برای کشاورزان و باغداران ندارد و کمر کشاورزان را می‌شکند.

اعلام زودهنگام قیمت خرید تضمینی سبب افت قیمت این محصول می‌شود

موسوی‌نژاد بیان داشت: اعلام زودهنگام قیمت خرید تضمینی خرما سبب افت قیمت این محصول در بازار می‌شود و دلالان به‌صورت هماهنگ قیمتی زیر قیمت خرید تضمینی را قیمت خرید خرما قرار می‌دهند و از این طریق سودهای هنگفت به جیب می‌زنند.

وی اضافه کرد: پرداخت دیر هنگام وجه مربوط به خرید تضمینی خرما توسط دولت سبب می‌شود کشاورزانی که عموما فاقد امکانات کافی و لازم برای نگهداری محصولات تولیدی خود هستند، خرما را با قیمتی پایین و نامناسب به دلالان بازار خرما بفروشند.

رئیس فراکسیون استان‌های جنوبی کشور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید وجه خرید تضمینی خرما زودهنگام اعلام شود، بیان داشت: اکثر دلالان منتظر اعلام قیمت خرید تضمینی خرما برای ایجاد افت قیمت در بازار خرما هستند و مسئولان نباید این کار را انجام دهند تا خرما قیمت واقعی خود را در بازار پیدا کند.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: نباید محصول خرما که درآمد اصلی 70 درصد جمعیت شهرستان دشتستان است و با مشقت و زحمت بسیار کشاورزان تولید می‌شود با قیمتی نازل به فروش برسد و با تمام توان در این زمینه پیگیری می‌کنم.

باغداران خرمای خود را پیش فروش نکنند

وی یادآور شد: با پیگیری‌های مکرر در سال جاری مانع اعلام زود هنگام قیمت خرید تضمینی خرما می‌شوم و از کشاورزان نیز می‌خواهم خرما را به‌صورت پیش فروش به دلالان نفروشند تا افت قیمت در بازار این محصول حیاتی را شاهد نباشیم.

موسوی‌نژاد مشارکت باغداران در تثبیت قیمت محصول خرما را ضروری دانست و تاکید کرد: قطعا مشارکت و همکاری کشاورزان در رفع مشکلات و دغدغه‌های ایشان تاثیر فراوانی دارد و می‌تواند در تثبیت و بهبود بازار محصول خرما اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته کشاورزان و تولید کنندگان خرما هیچ سودی از فروش این محصول کسب نکرده‌اند و بسیاری از آنها تنها توانسته‌اند هزینه‌های جاری باغات خود را تامین کنند؛ باغداران باید برای سودآوری نخیلات برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

توسعه زیرساخت‌های کشاورزی اولویت آبپخش باشد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان دشتستان پتانسیل‌ها و توانایی‌های بالایی را در خود جای داده و باید با بهره‌گیری از این پتانسیل‌ها برای توسعه شهرستان تلاش کنیم.

موسوی‌نژاد بیان داشت: تقویت زیرساخت‌های شهرستان گامی مهم در توسعه پایدار دشتستان است و در منطقه آبپخش توسعه زیرساخت‌های کشاورزی باید اولویت اساسی مسئولان باشد.

وی افزود: سال گذشته اعتبارات خوبی در بحث توسعه کشاورزی در کشور شاهد بودیم و بارها درخواست کردیم که متقاضیان برای برخورداری از این تسهیلات و راه‌اندازی صنایع مرتبط با خرما مراجعه کنند، ولی هیچ استقبالی از این طرح نشد.

موسوی‌نژاد در ارتباط با مشکل تعطیلی شرکت بسته‌بندی خرمای آبپخش، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای صنایعی که با مشکل مواجه بودند تسهیلات تامین نقدینگی و سرمایه در گردش ارائه می‌شد و با استفاده از این طرح می‌توانستیم مشکل شرکت بسته‌بندی آبپخش را رفع کنیم.

وی متذکر شد: روی‌آوری به شیوه‌های بسته‌بندی سنتی خرما و صنایع بسته‌بندی مستقر در شرکت‌های صنعتی از عواملی است که در تعطیلی شرکت بسته‌بندی خرمای آبپخش نقش داشته است.

انتهای پیام/2452/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول