اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم آبپخش در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی:

80 درصد مردم آبپخش از طریق خرما امرار معاش می‌کنند

منتخب مردم آبپخش در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی گفت: 80 درصد مردم آبپخش از طریق خرما امرار معاش می‌کنند و از این رو تقویت بازار خرما و افزایش قیمت این محصول ضروری به‌نظر می‌رسد.

80 درصد مردم آبپخش از طریق خرما امرار معاش می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس دشتستان، حسین عباسی شامگاه پنج‌شنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان منطقه آبپخش اظهار داشت: جایگاه کشاورزی آبپخش در منطقه متفاوت از سایر مناطق استان است و در واقع کشاورزی یکی از ظرفیت‌های عظیم و تاثیرگذار این منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود: قریب به 80 درصد جمعیت بخش آبپخش با کشاورزی و نخلداری ارتباط مستقیم دارند و شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران بخش در ماه‌های اخیر پیگیری‌های شایان توجهی در راستای حل این مسائل و مشکلات داشته‌اند.

منتخب مردم آبپخش در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده سالانه قریب به سه هزار نفر به طور فصلی در زمینه نخلداری فعالیت دارند که روند و مسئله آبیاری اراضی نخیلات تاثیر مستقیم و غیر قابل انکار بر این امر می‌تواند وارد سازد.

عباسی با اشاره به توان بالقوه آبپخش در زمینه نخلداری، خاطرنشان کرد: بخش آبپخش با دارا بودن یک میلیون و 200 هزار اصله نخل و هشت هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات خرما یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی استان در زمینه کشاورزی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دولت تدبیر و امید تحقق حماسه اقتصادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را اساس کار خود می‌داند، توجه به صنعت کشاورزی و تقویت مناطق تاثیرگذار در این صنعت اثرگذاری بالایی در تحقق این مهم خواهد داشت و از این رو نیازمند توجه بیشتر مسئولان امر در این عرصه هستیم.

این مسئول اذعان داشت: بهبود وضعیت نخیلات منطقه آبپخش تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد و در این زمینه باید توجه ویژه‌ای به نظرات کارشناسان و انجام مطالعات علمی کاربردی داشته باشیم.

منتخب مردم آبپخش در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی عنوان کرد: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت‌های کشاورزی در شهرستان دشتستان و منطقه آبپخش، توجه به این بخش می‌تواند زمینه‌ساز تحرک موتور اقتصاد استان شود و توجه مسئولان به کشاورزی این منطقه ضروری است.

عباسی متذکر شد: توجه به مقوله کشاورزی از اولویت‌های اساسی شورای چهارم است و با تشکیل کمیسیون کشاورزی فعال و کارآمد و کارگروه‌های متعدد کشاورزی در راستای ایفای حقوق کشاورزان منطقه تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/2452/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول