اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران خبر داد

کاشت نخل خرما در 50 هکتار از اراضی انبارگاه لیشتر گچساران

فرماندار گچساران گفت: با توجه به نظر کارشناسان جهاد کشاورزی و امور آب، 50 هکتار از اراضی روستای انبارگاه لیشتر برای کشت نخل خرما مستعد بوده و به این امر اختصاص می‌یابد.

کاشت نخل خرما در 50 هکتار از اراضی انبارگاه لیشتر گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: با توجه به بررسی متخصصان کشاورزی و مناسب بودن خاک مناطقی از منطقه لیشتر گچساران برای کشت نخل خرما، تحقیقات کارشناسان کشاورزی در این زمینه آغاز شده است.

وی ابراز داشت: طبق نظر کارشناسان آموزش و ترویج کشاورزی و مسئولان امور آب و با توجه به بررسی‌های به عمل‌آمده در زمینه چگونگی آبرسانی و نحوه آبیاری، حدود 50 هکتار از اراضی روستای انبارگاه لیشتر برای این امر مناسب تشخیص داده شده است.

فرماندار گچساران با بیان این‌که استعدادیابی مناطق دشت لیشتر، بن‌سرد و باباکلان برای کشت نخل خرما توسط کارشناسان بخش کشاورزی و امور آب ادامه دارد، گفت: کارگروه توسعه بخش کشاورزی در نظر دارد این امر را توسعه و گسترش دهد. 

شفیعی یادآور شد: مردم روستای انبارگاه لیشتر نیز برای کشت نخل خرما در اراضی خود و بخشی از اراضی منابع ملی حوزه این روستا اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ثمردهی نخل خرما در مدت سه سال و بیشتر بوده و به عبارتی منفعت حاصله از این محصول کشاورزی در مرحله نخست دیر‌بازده بوده و لازم است تحقیقات کارشناسی و تخصصی در زمینه کاشت دیگر درختان و صیفی‌جات در کنار درختان نخل نیز صورت گیرد.

فرماندار گچساران از رئیس جهاد کشاورزی و کارشناسان این اداره خواست تا به منظور در نظر گرفتن مسائل مادی و کسب درآمد کشاورزان این روستا، کاشت دیگر محصولات کشاورزی در میان درختان خرما را مورد تحقیق و بررسی دقیق قرار دهند تا کشاورزان متضرر نشوند.

شفیعی خاطرنشان کرد: گچساران یکی مناطق مهم و مستعد تولید مرکبات و خرما و محصولات صیفی و جالیزی در بخش کشاورزی است.

وی افزود: توسعه و گسترش فعالیت‌های کشاورزی و حمایت هر چه بیشتر مسئولان از کشاورزی این شهرستان می‌تواند سالانه ضمن تولید محصولات مورد نیاز مردم منطقه، زمینه اشتغال برای بسیاری از افراد جویای کار را فراهم کند.

شفیعی با بیان این‌که تا آغاز فصل کاشت نخل خرما شش ماه فرصت است، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای متقاضیان در این زمینه را خواستار شد.

انتهای پیام/82001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول