اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پای صحبت‌های نخلداران جیرفتی

10 ساعت کار در گرمای خرماپزان / کار با زبان روزه شیرین و پرخیر و برکت است

رمضان همزمان شده با گرمای بی‌سابقه خرماپزان جیرفت و در فصل تلاش و ماه فرصت‌ها، نخلستان‌ها خالی از تلاش نیستند و نخلداران جیرفتی با عشق و علاقه بیشتری رمضان امسال را به آغوش کشیده‌اند.

10 ساعت کار در گرمای خرماپزان / کار با زبان روزه شیرین و پرخیر و برکت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، این شهرستان با دارا بودن 12 هزار هکتار سطح زیر کشت خرما یکی از شهرستان‌های تولید کننده خرمای استان کرمان محسوب می‌شود.

رمضان همزمان شده با گرمای بی‌سابقه خرماپزان جیرفت و در فصل تلاش و ماه فرصت‌ها، نخلستان‌ها خالی از تلاش نیستند و نخلداران جیرفتی با عشق و علاقه بیشتری رمضان امسال را به آغوش کشیده‌اند.

نخلداران با زبان روزه تلاش می‌کنند تا محصول خرمایی را به بازار عرضه کنند که طعم معنویت رمضان را دارد.

محمد سالاری از باغداران روستای طوهان جیرفت به خبرنگار فارس گفت: فصل خرماپزان از تیر ماه تا مرداد ماه است که دمای هوا خیلی گرم می‌شود و اصطلاحا به خرماپزان مشهور است.

وی با بیان اینکه با زبان روزه از بعد از خوردن سحری و خواندن نماز به باغ خرما می‌رویم و تا ساعت 11 کار می‌کنیم، عنوان کرد: این تلاش را با زبان روزه شیرین و پرخیر و برکت است، رمضان امسال و چند سال آینده مصادف با گرمای تابستان شده و این امر بر برکات این ماه افزوده است.

قنبرزاده از نخلداران منطقه میانچیل که بیشترین سطح زیر کشت خرما در این منطقه را دارد، اظهار داشت: نخلداری را از مولایمان علی (ع) به ارث برده‌ایم، لذا این باغداری و تیمار درختان نخل آن هم در ماه مبارک رمضان برایمان عبادت است.

وی گفت: بیش از 10 ساعت با زبان روزه در باغ‌های خرما کار می‌کنیم.

علی شهدادنژاد از دیگر کشاورزان این منطقه گفت: روزه موجب نشده کارمان تعطیل شود و همچنین کار در نخلستان نیز موجب نشده تا من از وظیفه شرعی خودم که روزه گرفتن است، غافل شوم.

حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به احادیث و روایات به بیان ارزش این روزه کشاورزان و نخلداران پرداخت و گفت: این کار و تلاش نخلداران همچون جهاد با ارزش است.

انتهای پیام/80007/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول