اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شوراهای اسلامی منطقه آبپخش در امور باغداران خبر داد

تولید سالانه 45 هزار تن خرما در آبپخش

نماینده شوراهای اسلامی منطقه آبپخش در امور باغداران از تولید سالانه 45 هزار تن خرما در این منطقه خبر داد.

تولید سالانه 45 هزار تن خرما در آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسن فریبرزی شامگاه پنج‌شنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان منطقه آبپخش اظهار داشت: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در هر منطقه از عوامل توسعه و پیشرفت آن محسوب می‌شوند و باید به‌صورت اساسی مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به وجود 1.2 میلیون اصله نخل در حوزه آبپخش، این منطقه یکی از قطب‌های تاثیرگذار تولید خرما در استان بوشهر محسوب می‌شود و با تولید سالانه 45 هزار تن خرما قریب به 40 درصد از تولیدات این محصول مهم را به خود اختصاص داده است.

نماینده شوراهای اسلامی منطقه آبپخش در امور باغداران خاطرنشان کرد: ایجاد شرایط لازم به‌منظور بهبود وضعیت بازار خرما و افزایش قیمت این محصول در بازار از مسائل مهمی است که انتظار داریم مدیران استان با ورود به این مساله به‌صورت اساسی برای رفع آن تلاش کنند.

فریبرزی با تاکید بر اینکه وضعیت قیمت خرما در بازار مطلوب نیست، بیان داشت: در سال‌های گذشته وضعیت قیمت محصول خرما در بازار به نقطه مطلوب نرسیده و هر سال شاهد متضرر شدن کشاورزان این منطقه بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: با توجه به روند قیمت‌گذاری خرما در سال‌های گذشته کشاورزان تنها قادر به تامین هزینه‌های جاری تولید محصول خرما می‌شدند و به سود مطلوب و متناسب با زحمات طاقت‌فرسای تولید این محصول نمی‌رسیدند.

این مسئول بیان داشت: در سال گذشته شاهد افزایش درصد قابل توجهی در قیمت خریداری خرمای کشاورزان نسبت به سال قبل از آن بودیم که با توجه به تورم‌های شدیدی که در بازار کالاهای اساسی وجود داشت، تغییری در وضعیت معیشت و زندگی کشاورزان حاصل نشد.

نماینده شوراهای اسلامی منطقه آبپخش در امور باغداران عنوان کرد: تدوین ساز و کار دقیق ارزش‌گذاری قیمت خرما از مواردی است که مدیران ذی‌صلاح در امور کشاورزی و خرما با توجه به آن می‌توانند تحولی عظیم در بازار خرما و وضعیت معیشتی تولیدکنندگان این محصول ایفا کنند.

فریبرزی به نقش دلالان در بازار خرما اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مربوط به قیمت‌گذاری محصول خرما توسط دلالان این بازار صورت می‌پذیرد و ایجاد راهکارهای لازم برای کاهش و حذف نقش دلالان در بازار خرما از ضروریاتی است که مسئولان ارشد استان باید به آن توجه کنند.

انتهای پیام/2452/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول