اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سراوان در مجلس:

بارندگی‌های اخیر به نخلستان‌های خرما خسارت وارد کرد

نماینده مردم سراوان، مهرستان و سیب و‌سوران در مجلس شورای اسلامی گفت: بارندگی‌های اخیر به گونه‌ای به نخلستان‌های خرما خسارت وارد کرد که بطور حتم امسال با کاهش میزان برداشت خرما در جنوب سیستان و بلوچستان رو به رو هستیم.

بارندگی‌های اخیر به نخلستان‌های خرما خسارت وارد کرد

هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بر اثر شدت بارش باران خسارات بسیاری به بخش‌های زیربنایی شهرستان سراوان، سیب وسوران و مهرستان وارد شده است.

وی افزود: این خسارت‌ها در بخش‌های تاسیسات، مسکن، راه، برق، آب، قنوات و کشاورزی و محصولات خرما بوده است.

نماینده مردم سراوان، مهرستان و سیب و‌سوران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون فصل رسیدن نخل‌های خرما است افزود: بارندگی‌های اخیر سبب مرطوب و ترش شدن محصولات خرما در این منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه سالیانه 60 تن خرما از نخلستان‌های این منطقه برداشت می‌شود بیان کرد: قطعا خسارت وارد آمده به نخلستان‌های خرما، امسال در کاهش برداشت این محصول تاثیرگذار است.

میرمرادزهی از فوت پنج نفر در جریان سیل اخیر در سراوان خبر داد و گفت: چهار نفر به دلیل نیمه کاره ماندن پل بین محور مهرستان ـ سرباز و طغیان رودخانه و یک نفر زیر آوار جان خود را از دست دادند.

نماینده مردم سراوان، مهرستان و سیب‌ وسوران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: 500 راس دام نیز در جریان سیل اخیر در سراوان تلف شدند.   

وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از شدت بارندگی‌ها در مهرستان، سراوان و سیب وسوران اذعان داشت: تعداد پنج هزار خانه از50 تا 80 درصد و دو روستای 35 هزار خانواری، بصورت صددرصد، تخریب شده است.

میرمرادزهی ادامه داد: هم‌اکنون ساکنان دو روستای فوق در روستای شکبند در چادرهای هلال احمر اسکان یافته‌ و مواد غذایی بین آنها توزیع شده است.

وی در ادامه خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات، تسهیلات ساخت مسکن و کمک بلاعوض به شهرستان‌های سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان شد.

انتهای پیام/75004/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول